Hängig

Jag är ledig idag. för jag jobbade helg nyligen. Men hann inte riktigt ta ut någon ledighet, så efter en arbetsvecka på 12 dagar, kände jag mig redo för en lång helg.

Jag känner mig hängig idag, har sovit mest hela dagen. Mannen tog barnen och åkte till farmor. Jag har således varit ensam hela dagen, och förväntar mig lite ensamhet även på kvällningen.

Det har varit en tuff helg.
Sonen fyllde fem i fredags.

Så tidigt på morgonen grattade vi honom. Sedan dagis/jobb och efter det till farmorn för firande.

Han fick massa presenter, blandannat nya skridskor, klocka, kläder, spel, leksaker.

På lördagen åkte vi tidigt till mormorn. Där åt vi glass tillsammans och firade. Han fick lite småpresenter som mormorn handlat på ålandsfärjan. Och bäst av allt fick han 100 kr. Han har önskat sig det.

Sedan åkte vi hem och där stod redan morfarn och väntade.
Av honom fick E en cykel. Modell lite för stor, men funkar nog till våren.
Han har cyklat utan stödisar sedan i våras, men på en cykel där man knappt når ned till marken var det liiiiite svårare. Han grejjade det så länge han har fart. Men mamman sprang med för säkerhetsskull, för när han ska svänga eller bromsa tappar han balansen. Och når man inte ner så blir ju det ett problem.
Till våren går det nog bättre.

Sedan var det kvällning och mamman och pappan gick ut på stan. Farmorn ställde upp och barnvaktade. Jätteskönt.

Dock mindre skönt morgonen därpå. Jag var inte riktigt redo att kliva upp en söndagsmorgonen dagen efter alkisvarning, för att baka..... Fy fan så jag bakade, och hälften fick jag slänga. Gjorde allt som oftast minst tre saker samtidigt och den som var i ugnen var oftast den som blev lidande. Bullarna blev både brända och stenhårda. Jag slängde dem....

Jag var knappt färdig, eller jag var färdig men jag hade inte bakat färdigt och jag hade inte gjort mig färdig, när gästerna modell mindre började intåga huset.

Jag hade tänkt mig ett litet kalas. max åtta barn. De flesta från dagis, och barnens finaste A o H.
Men jag vet inte vad som hände. åtta barn känndes väldigt mycket mer!
Jag hade liksom ingen kontroll. Det var pangpang, det var ballongblåsning, det var spring i trappen, det var kladd med saft, det var godisregn efter godismetande. det var allt.
Och hela familjen var helt slut efteråt. De hade kul! det är det viktigaste.
Dock förväntade vi oss att barnen skulle slockna tidigt. Men icke. De var vakna läääääääänge.

Jag behövde verkligen en ledig dag i dag. Gärna i morgon med. Men... ack....

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits