sm-guld!

Grattis till Färjestad som i går tog sm-guld!

Jag orkade hålla ögonen öppna hela matchen, men jag pylsade inte på några sömntutiga barn sina ytterkläder för att för att gå ut på torget och fira. Nä, istället borstade jag tänderna och gick och lade mig med ett leende på läpparna.

I dag är jag dödens dödstrött. Har nog aldrig gått runt och varit så här trött så här jädrans länge. Ändå går jag och lägge rmig innan barnprogrammen är slut;-)

Har problem att få ut min lovade näringsdryck. Alla hormoner i kroppen och all trötthet satte spår förut när läkaren ringde och talade om läget. Jag började grina och har grinat flera skvättar sen dess.....
Är så herrans rädd att gå ner lika hiskeligt mycket i vikt denna amningsperiod som förra.
Läkaren sade vem och vilka jag skulle kontakta för att ev (!) få näringsdryck utskriven. Jag bestämde mig för att läkaren hade fel och kontaktade en helt annan person. Har jag tur skriver hon ut drycken redan i morgon, utan att behöva träffa mig igen. Håller tummarna lika hårt som jag höll dom i går för fbk.

summering

Summering av första dygnet hemma;

* Elliot klappar lillasyster och är på gott humör

* Lillasyster äter upp mamman, ajajajajaj.... ajaj....

* Lillasyster gillar inte att ligga på rygg, varpå hon spenderar mkt tid på mammas eller pappas mage.

* Bärsjalen visade sig vara en bra investering av farmor.

* Mamman är jätte trött och orkar knappt inget.

* Att sova fyra personer i en dubbelsäng har mest nackdelar. Särskilt om ena personen är ett och ett halvt år gammal och mest snurrar runt i sängen, och den andra är bara 4 dagar och väldigt hjälplös.

Just nu - mamman är hemskt hungrig. Mannen och sonen är och storhandlar så det dröjer nog en stund till innan maten serveras.
Bebisen ligger och snusar i sin sjal. Mamman har båda händerna fria för tangenterna. Tjoohooo

förlossningsberättelse

förlossningsberättelse

Jag och min man slog vad. Vinnaren blir en fika rikare. Lyxfika.

Mitt val till födelsedatum för bebisen blev 1 april.
Mannen tyckte jag skulle gå över en skvätt, han satsade på 7e april.

Så, på lördagen den 1 april var vi ute hela dagen. Vi fikade, träffade kompisar och njöt hela dagen. Mot kvällen började jag få ont, mest som rejäla förvärkar.
Förvärkar har jag kännt ett tag och noterade inte särskilt mycket.
Vi bestämde att ringa in lite kompisar, jag ville inte spendera lördagen ensam.
Men då allt var bestämt och vi bara inväntade gästerna kom jag fram till att det var dags att nanna. Klockan var bara barnet, men jag ville vila ut i fall att. Jag hade fått mer ont under kvällens lopp, men trodde ännu att det rörde sig om förvärkar.

Jag vaknade flera gånger av att jag stönade och hade ont. Vid 2tiden började Elliot (sonen) skruva på sig och verkade störd av att jag stönade.
Så jag klev upp, tog ett bad, sminkade mej (mest för att fördriva tid, jag är inte särskilt mån om mitt utseende i vanliga fall - och kanske särskilt inte på BB *fniss*), försökte äta lite etc.

Vid 3 tiden började jag spekulera i om det inte var dags att ringa in förstärkning. Men bestämde mig att det kommer nog ta sin tid och jag ville att Elliot, mannen och barnvakterna skulle få sova ut ordentligt. Vid 5 började jag ringa, men fick inte tag på barnvakten.
Vid 6 bestämde jag att det var dags att skippa mobilnumret och ringa hem till dom. Och då fick jag svar. Att ta sig hem till oss från dom tar närmare en timme, och jag hade sen en stund kännt av ett tryck nedåt.

Vid halv 7 klev man och barn upp. Elliot skrek hela tiden mitt förnamn och verkade mycket orolig. Jag valde därför att kliva ut och sätta mig i bilen. Trycket nedåt blev värre av den lilla promenaden, och väntan blev oändligt lång i ensamheten.
Vid 7 var barnvakterna framme och mannen undrade om det verkligen var nödvändigt att åka just nu. Jag sade att förmodligen vill de skicka hem oss, men jag vill ha smärtlindring så jag får sova en stund innan förlossningen. Det var min intention.

Så, väl inne på BB sade
Bm att hon tyckte det såg ut på mej som att jag var långt gången.
Hon gjorde en första undersökning och konstaterade att jag var öppen 10 cm, och att jag kunde krysta om jag ville.

Jag ville inte krysta, inte riktigt redo tror jag.... mentalt....
Så jag bad om smärtlindring, men då skulle jag visst kommit in lite tidigare. Men för fan, sade jag, detta är väll ett sjukhus????

Lustgas fick jag... men dreten funkade lika illa som sist, vilket jag också påpekade. Det köpte dom inte.
Inte heller brydde de sig om att den luktade illa. Bara att välja, ansåg personalen

Vid 8 spräckte de fosterhinnan, och en halvtimme senare började jag krysta.

kl 08.56 föddes vår lilla prinsessa Mindy.
Allt som allt tog vistelsen 2 på BB 2 timmar.

Hon vägde 3800 g o var 52 cm lång. Inte nog med det, hon är också världens vackraste lilla underverk!!!


checklista

* BB-väskan är i princip färdig nu.

hits