Hahahahahahahahahahahaha

hahahahahahaha

http://www.youtube.com/watch?v=XFmSffD3_JM

Hälga

Ja ni.
Jag jobbade helg. As usual.

Började kring 11-12 både lörd o sönd. Slutade 19 på lördagen.
Åkte hem och bytte kläder. Hejjade lite på familjen och tog bussen till Tessan.

Väl där vankades melodifestival med ett glatt gäng tjejer.
Jag drack några sånna där saftflaskor. Dricker ju varken öl eller vin.

Sen vid tolv gick vi ut. Och det blev några drinkar på plats. Jag blev hiskeligt onykter.

Hur som helst.
I kön Till utestället kommer en kille och klappar mig på axeln och säger "jag känner igen dig. Vänta.... du jobbar på X va?"
Full som jag var blev jag då tvungen att skärpa till mig och svara ja på den frågan.
"Men du brukar använda glasögon, jag vet det för jag har nämligen varit och bytt grejjer tre gånger".
"ah, vad trist" sade jag. "nejdå svarade han, jag brukar alltid välja din kö" "
- ja, sade jag, jag syns ju så bra - och se gestikulerade jag att jag är lång.
Då *fniss* sade han "nej, det är för att du är så sexig"
HAHAHAHAHAHAHAAHHAHAAHAHAHAHAHA

Jag berättar inte denna historia för att jag vill skryta om att ett fyllo (likt mig själv) tycker jag är sexig. Urk.
Nä, nu skrattar jag mest åt det - men då tyckte jag att det kändes olustigt.
Jag står i mina privata kläder, onykter och ska helt plötsligt representera mitt företag.
Rysningar.
Jaja, min man blev glad iallafall. Det är väll bra det.

Iallafall, vi var kvar på utestället till strax innan stängning. Jag brukar aldrig dricka efter tolv, och särskilt inte om jag jobbar dagen efter. Men nånstans försvann mitt omdömme och jag fortsatte mitt sörplande.....

Vi hade skitkul!!!

Jag tog taxi hem. Satte mig brevid och väntade att han skulle köra mig. Han väntar att vart han ska köra mig och jag säger "jaha, nej jag vill bara hem". Efter en halvminut eller nått gick poletten ned och jag berättade gatans namn.

Hemma stoppade mannen mig i säng och jag vaknade vid nio nästa morgon. Fortfarande snurrig....
Jag drack vätskeersättning, satte mig i badet, tog treo och försökte sova. Beställde pizza, men fick hamburgare till frukost då pizzerian inte öppnat.

Åkte till jobbet och led. Led. Led. Led.
Hela dagen.
Mina kollegor frågade hur jag mådde och jag sade att jag har huvvevärk. Stackars dej!
....mmm....den är självförvållad.....
- ja då får du skylla dig själv!
Ha!

(never again)

Samlad trupp

Igår var barnen uppe lite extra länge.
Till halv 10.

I går gick mamman och pappan och lade sig lite extra tidigt.
Halv 10.

Vi lade oss som en samlad trupp.

Enda som skillde oss från varandra var godmorgon-tiden.
Jag orkade inte vakna förrän efter halv 11.
Nästa dag.

pengar, kom till mamma!

Jag vann femtiokronor på trisslotten sist.
För dem köpte jag två nya.
Och så råkade det bli även två extra.
Till expediten sade jag "håll koll utifall att det står nått om storvinst i tidningen i morgon".
- men det gör det inte. Vann ingenting. Grrrrr

Jag ska vara fotograf på ett bröllop i sommar, och det hade inte varit dumt med lite extra prylar.
Som typ objektiv, xtra minneskort, blixt, batterigrepp, bärbar dator, bärbart lagringsmedia etc.
Ja, det förståss, vissa saker är bara saker jag vill ha utöver viktiga saker inför en bröllopsofotografering.
Men summan är iallafall att jag saknar slutsumman till alla prylar på mitt kontokort.
Kan inte göra annat än att drömma.....

Cookies ´n beans!!!!

BORDE HA VUNNIT!
- och hade de gjort det hade de nog med största säkerhet vunnit hela spektaklet i eurovision!

http://www.youtube.com/watch?v=oBREamzr7PE&NR=1

Mat

I mitt gamla äckliga 60talskök vantrivdes jag.
Att laga god mat handlar självklart inte om hur nytt eller fint köket är, men att laga god mat handlar till viss del om kärlek till maten.

Jag gillade aldrig att laga mat. Det var mörkt, trångt och färgerna var dämpande.
Det var trasigt och det var nedgånget.

Vi bakade och lagade mat. Barnen gillade att leka med vattnet.
Men usch så jag hatade köket!

***

Vi bestämde oss för att bygga om.
Började någon gång i aug-sept.
Borde inte ta mer än två månader, enligt min man, vilket jag tyckte var alldeles för lång tid.

Min man jobbar i sthlm, jag jobbar kväll och helg.
Varje sekund av vår lediga tid använde vi båda till att skruva och muttra.

Köket vi tidigare ogillat började vi hata.
Det tog för lång tid.

Vi åt en del skräpmat, finns inte så mkt annat att välja på när man varken har spis, kyl eller vatten.
Barnen hatar hamburgare.
Även om jag strävade efter att ge barnen ett rejält mål hemlagad kost varje dag, tillsammans med frukt och annat gott till mellis så kände jag mig halvdan. McD är inte bra, mer än på familjelördagen kanske.

Vi köpte färdiglagad vaccuumförpackad kost.
Det finns ungefär fem att välja på.
Stuvade makaroner o korv, köttbullar o pulver mos, pasta med kräftsås etc.
Micra lite och det är färdigt. TIllsätt några tomater och lite gurka och försök må bra med samvetet.

Försök må bra med samvetet.

Jag gav dem allt de behövde, MEN man känner sig otillräcklig som mor då man inte själv kan laga maten som barnen önskar och ber om. Pannkakor, köttfärssås osv.

Svärmor var en ängel, likaså våra goda vänner.
De bjöd på 4 platser vid sina köksbord. Jag är evigt tacksam för varje tillfälle!!!!

Hösten gick och vintern med.

***

Det är först nu som köket närmar sig färdigt.
Vi är i mitten av februari nu.
Sen en månad tillbaka har vi kunnat använda spis, ugn, micro och kyl.

Vattnet tippar jag kommer nu i veckan, den ombeställda bänkskivan har äntligen kommit.

Men vatten är en pettitess. Några steg in i tvättstugan har vi gott om vatten.
Jag kan laga mat!

Och som jag lagar!!
Det känns som om jag försöker komma i kapp, lappa och laga lite för den tattiga höst och vinter som varit.

Jag lagar lasagne, spenatsoppa, kålpudding, rotmos, potatismos, hemgjorda köttbullar, blomkålssoppa, pannkakor, köttfärssås, macaronilåda. Inga konstigheter alls, men för mig är det kärlek!
Vi bakar nästan varje dag och vi älskar varje sekund.

Spisen funkar.
Ugnen funkar.
Vi har massa mat i kylen. RIKTIG mat!
Man kan dra ut lådor. Fina lådor.
Vi har skåp där vi har porslinet.
Diskmaskinen går en omgång varje dag.

Det är vardag för många, men för mig är det ren lyx.
Det är roligt.
Och jag vill överrösa mina barn med riktig kärlek, riktig mat.

Wow, jag tror jag är kär!

snor

usch vad snorig jag är... (läs usch vad synd det är om mig).

Jobbade 8.45-19 idag, på k-kontoret.

Det kom in en kille som frågade hur det var med mig.
Jag var tyst jätte länge.
Sen sade jag "ååååh det är sååååååå synd om mig!" och alla där inne började gapskratta.
En tjej tyckte att han som frågat borde bli psykolog, man får liksom lust att öppna sig ;-)

En annan tjej tittade på mig, tappade hakan och sade "nämen, är det där riktigt hår???"
Har håret uppsatt hela tiden, och när jag då hade det utsläppt såg det inte ut som mitt.

Men hur som helst, jag är hiskeligt snorig. Hela världen borde stanna till. Känner mig som den förkylda mannen i reklamsnutten som gick för några år sen. Jag är nog inte bättre än så.
Även fast jag skämtar en del nu.

Svamlar bara.
Ska äta pizza istället.
Vi lät köket stå oanvänt ikväll. Det gör sig bäst så!

money money money

- must be funny, in a rich mans world!

Jorå, så att eeeeeh.....

Min önskelista:

 Dörr Paraply- och blixthållare 295 kr

Dörr Belysningsstativ L-3050/S, luftdämpat
399 kr

Dörr Paraply 95 cm guld/vit (vändbart) 265 kr


Nikon EN-EL3e laddningsbart Li-ion batteri 1500mAh till Nikon 690 kr


Uniross Laddset: laddare Hybrio Easy Charge + 4st AA batterier 280 kr

SanDisk SecureDigital SDHC 4GB Ultra II, 15MB/s 250 kr (x3 st)


Dörr Etui i metall för 3st SecureDigital-kort
75 kr

Dörr DAF42/480 Ultra till Nikon 1 495 krNikon AF 50/1,8D
1 295 kr

Nikon SC-28 TTL-blixtkabel 655 kr

Dörr IR-sändare för studioblixtar och slavblixtar
299 kr

Nikon MB-D80 Batterigrepp till Nikon D80/D90 1 590 kr

Jobo Giga One Ultra 80GB
1 990 kr


= 10.003 riksdaler....

Jag ska bara gå på gatan eller nått först....

Förövrigt är jag på väg att starta mitt företag snart.
Du vet, vid sidan om liksom.

Måste bara få tag på nån som vill hjälpa mig med hemsidan.
Nog för att jag kan grunderna själv.
Men det där första tjafset tar hundra år för mig att ta till. Och då hinner jag förmulta några gånger innan jag kommer dit.


akuten

Lade min dotter vid 11. Hon hade då fått en alvedon-supp eftersom tempen var på 39.5

Två timmar senare vaknade hon med 40.5

Jag ringde sjukvårdsupplysningen, som ville att jag skulle åka till akuten eftersom hon hade magont, samtidigt med hög feber.

Väl inne konstaterades efter en stunds längre väntan att hon har nedre luftrörskatarr. Vi ska hålla koll på att det inte blir lunginflammation av det hela.

Hon fick ett nytt piller och sedan fick vi åka hem.

Jag hade då varit vaken i 24 timmar (gick upp 4.30 eftersom jag började jobba 06), och blev väckt många många gånger efter hemkomsten av sjuk dotter som yrade.

Jag är lite trött nu, men måste snart iväg till jobbet.....
5 timmar ska jag väll palla. Har redan ringt och förvarnat att jag vill stå på nått lugnare ställe.....

Har själv hemskt ont när jag andas. Har haft det ett par dagar, men nu börjar jag misstänka att jag åker på samma som dottern.... Men å andra sidan är jag inte det minsta förkyld så jag kanske bara har mamma-symtom.


hits