underbar

Min man lagade mat till mig idag.
Oxfilé, potatis och supergoda ungsbakade tomater!
jag är kär! =)
--<--@

hett

Medans somliga legat på stranden, ätit mjukglass, druckit kall öl och annat trevligt i denna hetta har jag jobbat på k-kontoret.
Mellan kl 9-21 på lördagen, och 9-19 idag har jag sett två gluggar till fönster. de sitter så högt upp att jag bara ser himlen.
den har varit blå.
Dessutom har kylanläggningen trott att jag varit varm. För den har sprutat kalluft så jag blivit blå om läpparna....
Jag får lämna kontoret två gånger per dag. Den tid jag fått till att värma upp mig har jag tagit en...glass.
- Bara för att liksom.

Men nu har jag semester!
och banne mig om det börjar regna då!
- Jag köpte mig en ny regnjacka förresten i fredags när det var som varmast.
Expediten nästan lovade att det inte kommer regna bara därför.
Hoppas hon håller vad hon lovar - även om regnjackan är väldigt snygg!

ny favvo

http://www.youtube.com/watch?v=_5gJJ7K1PJg

jag säger bara WOW!
- den gamla hårdrockaren i mig njuter=)

Ingelalalalalalalaaaaaaaaa

plingelalalalalalalaaaaaa
Ingelalalalalalalalaaaaa
plingelalalalalalaaalaaaaaaaa

nynnar friskt och tackar för tipset!
- Nu har jag lagat mitt fina wiiiiiiiii!

Jag har Lagat mitt Wii!!

sonen tre år:

- mamma, vilka klumpiga bröst du har!..... och vilken stor snabel pappa har!

ps. angående pappas snabel så menade sonen navel. Han jämförde sin snabel/navel med sin fars och ansåg att farsans var större. Bara så du vet! *fniss*

intervju ett

Var på gruppintervju idag.
Gick bra.

Först fick var och en gå in för en halvtimmes enskild intervju.

tå tjejer gick först, och sedan var det min eller min kollegas tur.
Vi båda reser oss upp och jag säger till honom: "ska vi slåss om saken?"
Sedan sätter jag mig ner och säger "äh, vi tar det bästa till sist istället".
Och alla börjar gapskratta.

Ibland är jag allt bra rolig, men å andra sidan kanske jag ska tänka mig för innan.
Som på en intervju till exempel, där mina chefer står framför mig....

haha

wii gånger tre

1) wii, jag ska på arbetsintervju i morgon.
Men det är bara ett litet wii, eftersom det är som vikarie under ett år. Känns som om det kan kvitta, men å andra sidan viktigt eftersom jag då vet vad jag ska göra under ett år.

2) wii. Fast egentligen menar jag nog wiiiiiiii. Eller faktiskt WIIIIIIIIIIIIIII!

Jag är så jäkla glad för jag fick precis ett samtal om intevju på mitt drömjobb!

Wow, fattar inte än. Jag ska verkligen dit! Och jag SKA HA DET!

Har en månad på mig att plugga på, skriva ett snyggt CV och ordna bra referenser.

HÅLL TUMMARNA!!!!!


3) Wii´t har gått sönder. Mitt fina wii. Tror det har åskat sönder. Nu funkar det inte. Alls. Fy faaaaan alltså...


Kär

Tror min dotter börjar bli lite kär.

I går kväll skrek hon Jaaaaaaaaan hela kvällen.
Han skulle ge henne oboy, han skulle fixa med ditten och datten.

Idag tittade hon på honom med rådjursögon, lade huvudet på sne och sade:
"mimmi bajsat, jan byta blöja".
Vi skrattade lite åt det, men konstaterade att det var en fras hon aldrig sagt och att det måste betyda att hon ger honom en present liksom. Hon gillar honom;-)

Förut frågade hon "vart äj gubben?"
Men vi kom fram till att hon måste ha frågat vart Gibbe var.
haha

***


Sonen har börjat fråga frågor om sin farfar.

Finns inte farfar?
Är han död?
Kan vi köpa en ny farfar?

***

Har inte mått så bra de senaste dagarana.
Tror jag håller på att bli förkyld. Har haft mkt huvudvärk, halsont och trötthet.
Men det kanske är att jag varit trött efter helgens jobb.

Åkte in till stan förut, lovade sonen att åka båt.
Vi orkade bara släppa förbi 2 fulla båtbussar sen tröttnade vi. Då hade vi ändå väntat i över en timme.
Sonen blev ledsen, men vi lovade att göra nytt försök.

Har varit o renoverat hos svärmor idag igen.
Mitt projekt är att måla köket just nu.
Mannen jobbar mest i badrummet.
Det börjar se fint ut nu, och resultat är alltid roliga!

knepiga jag.

Jag måste vara bra knepig jag....

Svärmor brukar komma och diska.
Jätte bra, för jag hatar att diska.
- Men lik förbaskat så är jag där och flyttar om i diskmaskinen så det blir så som jag vill ha det.

Så brukar hon tvätta också, det stör mig det med.
För det tvättas inte som jag brukar tvätta och det viks inte som jag brukar vika.

Jag vet, jag ÄR fånig.
Inte otacksam, men jag vill ha det som jag vill ha det. På mitt sätt.

Nu tänkte jag gå ner och laga mat.
Idag hade jag planerat köttfärssås och spagetthi.
Klockan är 12.
Nu fann jag alla samlade där nere, med varsin macka.
Men va faaaaaan, mackor är väll ingen mat heller???
Trots att det är kyckling på, så stör det mig att inte jag hade nått att säga till om.
Trots att jag sade vilken mat jag tänkt göra.
Och jag vet att det var gulligt tänkt eftersom hon sade "så slipper vi laga mat".

Mackor äter man till frukost.
Lucnh äter man till lunch.
Och det ska inte vara samma typ.

Gaaaaaah, jag vet. Jag är trött och gnällig.
Jag borde vara nöjd.
Men när jag tappar kontrollen blir jag lite kinkig.
Det ska vara på mitt sätt.
My way - or the highway!
;-)

När jag gnäller för min man lägger jag till att "jag vet att jag är knepig".
Menmen....

Hon vill bara vara snäll och det uppskattar jag.
Men hon Är snäll, och hon tar så fin hand om barnen.


(ps, ska jag sudda inlägget eller publisera? haha)

helgens alla ting

Vilken helg det varit!

I torsdags ringde de återigen från jobbet.
- Kan du jobba i morgon?
- jag har semester
- Vi är lite för lite folk och skulle behöva din hjälp.
- hm... jaja. suck.

Så i fredags morse klev jag upp 4.15 för att jobba mitt 6-10 pass.
Resten av dagen ledigt, och ledigheten firades med att renovera i svärmors kök.

Framåt eftermiddagen började jag få känningar av migrän.
Typiskt, då jag planerat dejt med mina favvotjejer som jag lärde känna på  förra jobbet, alias MoE´s och FoT´s mödrar.
Hur som helst, eeze intogs och jag förösökte ignorera värk och trötthet.

Vi gick ut vid halv 7, och hamnade snart på koriander där en supersmarrig måltid intog.
Huianemejjen så gott det var!

Vi satt kvar en stund och sedan gick vi vidare till en uteservering.
Vid 22 började alla gäspa och vi skrattade gott åt det.....

Fick en jättegod födelsedagspresent, i form av finaste (och godaste ! choklad). De är så söta --<--@

Jag var hemma vid halv 12 (tackar för skjutsen, H) och somnade på två röda.
Vaknade, tvättade, diskade och åkte till jobbet.

På kvällen kom min pappa och bror och hans familj hem till oss.
Vi grillade och hade trevligt till sena kvällen.
Önskar så att de bodde här.....

Somnade, vaknade 04.15, duschade, åt frukost och åkte till jobbet.

Där har jag varit från 6-18 och är nu rätt trött kan man säga.

Har lekt med barnen idag och de har varit både många och busiga...

Väl hemma ter sig mina egna barn som små änglar - trots skrik och bråk.

Nu ska jag bara städa en stund, och sedan vänta på världens bästa Gibbe som ska sova hos oss ett par dagar.
Har lagt in förslag hos min man att G kan flytta hit (från luleå/lycksele) och hyra ett rum av oss.
Mannen är på, men ska bara övertala gibbe först.


slit o släng

Varje dag under en veckas tid har vi kämpat i svärmors villa.

Min man jobbar med badrummet. Han har bilat, och satt nya rör och nu börjar han med att cementera golvet.
Jag jobbar i köket och har spacklat, slipat och påbörjat tapetsering av vävtapet.

Det blev en del bubblor, så jag tänkte vänta tills i morgon innan jag tapetserar vidare.
Har aldrig jobbat med väv förr, så det är en ny erfarenhet som måste undersökas först.

***

Efter renoveringen åkte vi till m-skogen så barnen fick titta på djuren, springa i skogen och leka i parken.

***

Jag är helt slut på ord. Så trött är jag. Dessvärre har jag och mannen planer på att riva ur vår köksö.
Vi måste ju liksom börja nånstans med vår renovering också.

Väntar vi tills svärmors är klart så kanske semestern är slut?
Vi kan inte renovera hos oss under vintern, eftersom vi har barn och behöver köket till matlagning.

Så, planen är att vi renoverar dagtid hos svärmor och kvällstid hos oss.

Vi river ut två väggar med skåp.
Målar spärrgrund, då jag och barnen är hos typ morfarn eftersom det är för stark lukt för barnen, till veckan troligen.
Tapetserar med permafoil (har råkat slå i hop båda orden.... det blir inte bra.... spärrgrund + permafoil blir...spermafoil.... )

Efter det kan vi ju börja sätta upp köksstommarna, då vår renovering inte är lika omfattande som svärmors!

***

Det är kul att jag kommer känna mig utvilad på fredagens tidiga jobb, och helgens storjobb.

***

Ska förövrigt på arbetsintervju.
Känns si så där, eftersom det är ett vikariat och jag skulle då tappa k-kontoret.
Men då har jag iallafall en anställning på 100% i ett år och det kan jag inte tacka nej till.

Intervjun blir dock gruppintervju så jag antar att vi är många som ska dit.
= bad luck for me....

Min dag!

Det är ingen vanlig dag. För det är Hunneys födelsedag. Hurrahurrahurra!

Har haft en ovanligt härlig dag!

Somnade tidigt igår, eftersom jag var trött av min 6-18 helg på jobbet.
Blev väckt tio timmar senare av min fina familj.
De sjöng allesammans och överlämnade en bricka med levande ljus, nygjord tårta (som mannen och barnen bakat) och smörgåsar.

Mitt paket från dem var stort och jag blev alldeles till mig när jag öppnade.
"är det mitt? Den? Neeeej, det är alldeles för mycket! Är den min? verkligen? fast, jag kan inte ta emot den. väll? Ojojojoj, är den min?
Fick nog någon typ av känslostorm, likt ängeln och djävulen, spara och slösa.
Jag blev så glad för min present att jag bara ville hoppa lite i sängen.
Men så kändes det som att det var alldeles alldeles för mycket!!!!
Jag fick en dator!

Det låter jättefint när man trycker den tangenterna. Och det lyser en blå fin knapp på lådan. Musen är genomskinlig och jättesöt. Den har alta eller vista eller vad det heter. Och det är bra har jag hört.
Den fungerar! Fläkten låter inte alls och inte datorn heller. mmmmmmm, den är min!

Efter tårtätande kom svärmor med paket. Fick ett jättejättefint halsband. Man kan byta ut stenen mot annan färg. Jättefint!
Och så fick jag pengar. Som jag ska lägga på mitt tandläkarbesök i övermorgon....

Sedan ordnade min man barnledigt.
Vi for in till stan, åt sushi på restaurangen.
Första gången jag ätit och blivit mätt, beroende på att det även är barnens favoritmat. Vi brukar dela eftersom det är så dyrt.... Och vad mycket godare det smakade att äta i lugn och ro!

Sakta vi gick genom staaaaaaaan. Handihand o pluttinuttigt.

Efter det kom min pappa, han hade med sig presentkort och tårta och vi fikade en bra stund.
När han åkt åkte svärmor och hennes son hem till henne för lite renovering.

Vad bortskämd jag känner mig!
Och ingen verkar förstå att jag hade blivit såååååå glad av BARA mannens hemgjorda tårta.
Eller för lite blommor. Eller ett kort.
Jag vet, det kommer med åldern.

Så har jag fått så många fina meddelanden idag så jag blir alldeles rörd!
Kan inte förstå att så många människor kommer i håg att det är Min födelsedag idag av alla dagar.
Jag känner de finaste människorna!
*puss på er!*

hits