leversvikt!

Igår och i förrgår (julafton o juldag med andra ord) vaknade jag med hjärtproblem, magsår, leversvikt, begynnande ADHD, gå-in-i-väggen-syndrom, och fallfärdighet.
Idag har det mesta läkt ut.
Magsåret har repat sig, jag har bara lite ränndreta efter all julmat ;-)

Däremot har jag ont i halsen som fan. Jag nyser konstant och känner mig allmänt hängig.

Tung dag på jobbet idag.
Två sjuka, och massvis med kunder.
Jag som var KK (jag vet, utomstående skrattar gott. Menar dock k-kontoret.) idag, men hamnade som DL (driftsledare)istället - ihop med KK och som vanlig kassör då å då.
Jag var snurrig i bollen kan jag säga, och allt berodde inte på den begynnande förkylningen (heller inte nån förmodad snaps på julbordet dagen innan).

I morgon jobbar jag nio-21. känns så där kul bara.
Söndag jobbar jag tio-19, lite bättre.
Fortsätter snoret ta plats i nosen så kanske jag skippar jobb dagarna innan nyår.
Hoppas inte det, behöver caschet. Mycket!

God jul!

... men inte här.
JAG HATAR JULEN!!!!

Fy fan alltså!

Under 6 vekors tid har jag lagt ner min själ i att hitta presenter till mina barn och brorsans och våra föräldrar och svärmor.
Jag har lagt i korgen, och sedan lagt tillbaka enbart för att jag tycker det är sååååååå tråkigt!

Dessutom tycker jag det är tråkigt att köpa bara för att jag måste. Jag vill hitta något personligt.
Jag har världens press på mig, får magsår på köpet, över känslan av att alla måste bli nöjda.
Somliga är kräsna, somliga har mkt stålar och somliga - som jag - bryr sig inte.
Men jag bryr mig om andra, och det tar kål på mig.
VARENDA jävla krona jag sparat i hop de senaste veckorna har gått åt.

Jag hade hellre önskat en eller två presenter till barnen, thats it.
Hellre då en mysig middag med släkten.
Eller några hemmagjorda presenter.

Har jag sagt att jag HATAR julen?!?!

Hur som helst, i morgon dyker min bror och hans familj upp.
Så vi har väntat med julklappsutdelandet tills då.
Idag har vi, trots att vi borde lägga ner tid på kök och städning, haft turné mellan föräldrarna.

Ingen har varit helt nöjda med sina två timmar.
Men ingen förstår heller att;
först städade vi, sedan åkte vi och handlade, sedan åkte vi till mamma, var där ca två timmar, åkte hem till svärmor, tog en halvtimme dit, blev bjudna på god mat och var där ca två timmar, for till pappa en resa på en halvtimma. var där två timmar. Hemma halv 9. Barnen ska ha kvällsmat. De fick ett varsítt paket och jag och mannen bytte våra.

Sedan nattades barnen och då kommer min käre man på att det är roligare att träffa kompisar än att städa.
Så han drar på fest, vilket retar gallfeber på mig.
Optimisten drar på fest, och pessimisten blir kvar här.

Nu har jag ägnat tre timmar åt att städa och packa in paket.
Jag är inte ens halvvägs med städningen!
Vi har inte plockat fram granen.
Och maten får jag laga hos svärmor eftersom jag inte har någon spis.

Just ja, mamma kommer klockan elva och övriga gäster halvtolv.

Har jag sagt att jag HATAR JULAR!!!!
Fy katten.

:,(

Jag har hållit min del i mitt avtal med mig själv.
Tapetseringen är klar, och det blev så jäkla snyggt!!!!!

MEN.....
under dagen när jag jobbade, var dealen (fortf med mig själv) att mannen skulle göra färdigt vattenledningarna.
Han gjorde ett tappert försök, men det är nått vajsning med rören.
Det droppar.

Så i morgon kommer han fortsätta med det, istället för att hålla sig till min del av avtalet:
Söndag, jag tar barnen till morbrorn och mannen lägger golv.

Nu blir det istället:
Söndag, jag tar barnen till morbrorn och mannen fortsätter skruva på vattenledningarna.
Golvläggningen känns årtal härifrån och tårarna kom när jag insåg.
Någon julmiddag kan jag inte laga i ordning.

Mannen tror sig kunna fixa allt, men hallå!
Han jobbar sent på måndag, är i stholm tis-tors och på fredag är det julfest med hans företag.

Fy fan alltså.
Jag är inte glad.

Och de som skulle göra sotningslucka har inte hört av sig och allt går som jag vill. Not.

***

Idag tog jag med sonen till mitt jobb supertidigt på morgonen.
Det var övning i lekrummet.
Personalen behövde öva på utrymning, med riktiga barn.

Och jag kände att har jag barn så är det min plikt att ställa upp.
För andras säkerhet, men även för min och mina barns skull.
Kan personalen agera vid brand då känner jag mig säker.
Men också; har mitt barn redan varit med om det en gång så vet jag att han accepterar läget. Han är ju lite speciell med det där att veta innan vad som ska ske.

Efter övningen fick barnen glass och dricka som tack.
Mammor o pappor fick frukost o glögg.
Najs.

***

Väl hemma hade sonens bästa dagis kompis ringt.
Det bestämdes att E skulle åka hem till dem och leka.

Under tiden passade farmorn dottern och pappan fipplade med vattenledningarna.

E och J har så jäkla kul i hop, och Js föräldrar verkar vara riktigt härliga människor. Skit kul att lära känna nytt folk=)

***

När jag var på jobbet ringde mannen och talade om att E berättat att två tjejer på dagis slår honom.
Jag blev skitförbannad!!!! Hela dagen blev pissig.

Pappan hade frågat om de alltid är dumma.
Sonens svar var "nejdå, ibland är de inte där".

Så när jag blev hämtad efter jobbet frågade jag och sonen berättade att tjejerna brukar slå han och J.
Jag frågade om E slår tillbaka. "Nej mamma, det får man ju inte". BRA, sade jag, för det är dummheter att slåss!
Sedan frågade jag vad han gör istället. Brukar han berätta för fröken?
Jodå, och hon säger "så får man inte göra". Och tydligen inget mer.

På måndag kommer både jag och A ta ett snack med dagisfröken

SKITUNGAR!!!!!

Panik!!!!

Jag har börjat inse att det troligtvis inte blir någon julmiddag hos oss... =(
Vi har ju bjudit hit mamma på juldagen, dessutom kommer bror med familj á la minst 5 personer, och om morfarn inte hellre vill att vi kommer dit (mor o far skilda) så vill vi ju gärna att han också kommer.
- fast att det troligtvis blir inställt *buuuhuuuu*

Jobbat häcken av mig nu.

I går tapetserade jag permafoil i fönster-ramen.
Sedan spacklade jag.
Och så tapetserade jag en våd (en sån med el-utskurningar i).

Sov dåligt dåligt i natt och mådde inte bra när jag vaknade.
Lämnade barnen på dagis och skjöt upp jobbet lite.
Sov i 2½ timme, vaknade snurrig och med migrän-känningar.
Jobbade ändå, och väl hemma hade jag migrän.
Tog två piller, vilade lite, gick ned och tapetserade vävtapet i fönsterramen, och tapetserade sedan runt en dörr.
Det var pillrigt och jag gav mig sen.

Planen är nu att jag MÅSTE ha tapetserat färdigt tills på fredag, det borde jag hinna om jag tar minst en rulle per kväll.
Jag ska i morgon måla runt i fönsterramen, och sedan tapetsera en rulle.

Sedan hoppas jag att mannen mår bra i helgen (han känner sig också krasslig, men är nu i sthlm).
Då är MIN plan (och banne mig om han inte lyder) att han på lördag, då jag jobbar, fixar vattenledningarna.
Och sedan på söndag, då jag och barnen åker med morfarn till morbror i e-tuna för att fira födelsedag ny och gammal, SKA han lägga golvet. Hoppas att han kan lura med någon att bygga lådor också, om inte jag hinner det under veckan.

SEDAN ska vi kunna börja bygga upp köket.
Har vi tur så kanske pappa kan komma under dagarna då mannen är i sthlm och hjälpa till att borra in lådor och dret.

Jag behöver inte ha ett fint kök till jul.
Men jag önskar verkligen av hela mitt hjärta att spis, kyl och vatten fungerar.
Och att det finns några skåp att stoppa in all bråte i.

Nog för att jag inte gillar julen ändå, men jag skulle ogilla den mer om det blev mcD middag på juldagen....

tjooohoooo

Jag är såååå glad!

Alla pusselbitar börjar falla på plats, vad gäller köket.
Det blir så fint!
- med en gnutta fantasi alltså.
För skulle du komma och kika så skulle du troligtvis få en chock!
Men vi har inte haft ett kök sedan aug-sept. Och jag hade tyckt en kokvrå vore lyx.
För varje milstolpe vi går förbi lyfts en sten. Och så fiiiint det blir!

Det förståss, det är rätt stökigt.
Väldigt stökigt faktiskt.
Barnen får inte ens vara ensamma på nedervåningen nu.
El och skit.

MEN!

Fönstren är på plats!!!!!!
I morgon kommer de och gjuter lite cement i fönsterkarmarna.

Jag blev så glad så jag var tvungen att börja tapetsera.
En rulle, á la tre våder sitter nu och glänser i vårt kök!
Så snyggt! SÅÅÅÅÅ SNYGGT!

Jag ska jobba sent hela veckan, fram till fredag, men det vore bra om jag kunde fortsätta tapetera lite grann så det är färdigt när mannen kommer hem från sthlm.
För då är planen att hämta golvet och lägga det.

Förhoppningsvis så kan vi börja bygga köksstommarna nån gång till veckan. Eller nästa. Typ.

Visserligen har vi en gnutta problem mitt i allt guld och gröna skogar.
Väggen vi tog ner i går, var liiiite mer bärande än vi tänkt. Kanske.

Vi lät reglarna vara kvar, eftersom vi visste att väggen är bärande.
Men fönsterkillarna påpekade vissa fel vi gjort.
Och mannen åker till sthlm i morgon, så det är bara att hoppas att reglarna räcker.
Vilket det ju gör så klart.
Men, vi måste bygga upp med virke vi inte har ännu. Och helst skulle jag vilja göra det i morgon, men det kan jag inte. Ensamma kvinnor kan inte Allt själva.
Dessutom har vi lite el i väggarna som måste snyggas till innan jag kan tapetsera.
Å det har vi ju inte liksom betyg för att göra.

Och det är såååå stökigt. Byggdamm överallt.
Brädor överallt.
Men fatta vad fint det blir!
Jag är sååå glad!

Hoppas bara inte grannarna kastar ut oss... Vi har rätt så mkt bråte på gården.....

hits