Dåligt!

Jag har liksom tappat lusten.
Vet inte varför....

***

Yeye, nu är jag här iallafall. Med informationsrikt inlägg. Precis som alltid. Vip. Liksom.
Typ.

***

Sommaren har varit underbar, men alldeles för kort och alldeles för regnig.

Passade på att fylla år i början av semestern.
Efter det kalasade jag lite här hemma med jobbet. Avtackning av J och sånt.
Eller hejdå av J.
Eller Au revoir.
På återseende.
En annan gång.

Ferre helt enkelt. Med massa sprit och god mat.
Övriga familjen var inte bjudna. Faktiskt rätt så ovälkomna.
Så de camperade hos mor/farmor = min svärmor.
Fick till och med slå upp ögonen morgonen efter i ett ekande tyst hus. Bakis som jag var så gjorde det mig inte nått alls.

Sedan några dagar senare for familjen i bil, med godvän åkandes på Mc (bakom oss) till västkusten.
Första dagen var vi hos finaste familjen L. De hade hyrt boende, men lät 5 personer till dela rum med dem under en natt. Härligt gott folk! Vi badade och åt god mat och njöt. Det var på Tjörn.
Dagen efter for vi till Orust, tillsammans med familjen L men utan J (som åkt hem). Där mötte vi upp ytterligare goda vänner. Tillsammans grillade vi och åt våfflor och bara njöt!
Natten tillbringade vår familj på Hotell. Det finaste hotell jag någonsin varit på!
Till frukost bjöds på Skumpa, parmkaskinka, jordgubbar, meloner, brieostar och gud vet allt.
Synd bara att dottern tog ned oss på jorden med sina illvrål bland övriga gäster. Sonen förstod finheten, och talade om för personalen hur gott allt var (i hans fall yoghurt och ägg).

Den morgonen var barnen övertrötta och vi valde att skippa båtåkandet med gårdagens vänner, och åkte istället till lysekil. Barnen somnade efter två röda i bilen, så framme i lysekil var bägge på topphumör.
Vi besökte havets hus, som inte var särskilt kul alls för barnen.
Sen åkte vi hem.

Dagen efter träffade vi mannens kusin från sundsvall. Jag o A har varit i hop i snart 10 år, men jag har tyvärr inte träffat så många från den sidan släkten. Men R var i allafall jättetrevlig, och det gjorde mig inte ett dugg om han flyttade hit.
Barnen verkligen älskade honom, och jag trivs verkligen med släkten. Det är viktigt för kidsen!
M blev dessutom förälskad i honom, och talade gång på gång om hur mkt hon älskade honom. Haha. söt.
Jag fann en fästing på sonen, och misstänkte att det var en souvenir från V-kusten, då den inte såg ut som de jag plockat under sommaren här hemma. De vi har är svarta, denna var mer brun. Bestämde mig redan då att hålla ett öga på bettet.

Några dagar senare for jag och dottern till E-tuna för att hälsa på min bror med familj.
Där var vi på parken zoo och tittade på lejon, tigrar, apor etc. Dottern passar hemskt bra i hop med sin kusin, och jag önskar av hela mitt hjärta att de kunde flytta hit. Som sagt, jag gillar släkten. Den är viktig=)
Jag ringde hem sista dagen och frågade om ringen jag upptäckt på sonens bett. Precis när jag åkt hade jag misstänkt en ring. Ungefär som när man plussar ett graviditetstest. Man vet att det finns där, men man är inte helt säker.
Mannen tyckte att ringen syntes och ringde sjukvårdsupplysningen som talade om att de skulle gå till Vc morgonen efter.
Vilket de också gjorde. Eftersom jag VET att det var en fästing och det var ganska så exakt 10 dgr tidigare jag plockat bort den så var det inte svårt för läkaren att konstatera Borrelia. E fick antibiotika och han är en hjälte som dricker sin medicin tre gånger per dag. Ringen blev större och större, men redan fjärde dagen började den suddas ut. Jag är tacksam att jag höll ett så vakande öga på bettet, och att vi kom in till Vc i tid!

Idag är det fredag och jag har gjort ett gästspel på jobbet. Hade lite att fixa och fyra timmar där gjorde att jag faktiskt insåg att det inte gör så hiskeligt mkt att börja jobba igen på måndag. Jag har ett Bra jobb och Fina kollegor!

Sommaren har varit bra. Regnig som fan. Kort som fan. Men bra!

MJ

På plattan och centralstation

Asballt, asgrymt, och jag önskar jag var där!

= får nog börja dansa igen=)

hoppsan

Det var visst rätt länge sen jag bloggade.
Är inne i en svacka kan man säga. En blogg svacka.

Har jobbat häcken av mig, fick lyckan att jobba ALLA helger före sommaren och ALLA helger efter sommaren.
Nu har jag dock semester, vilket är sååååå jäääääkla skönt!!!!

Fyllde år i går. 18 eller nått.
22 på sin höjd.

Hade världens finaste dag!!!
Fick sovmorgon, väcktes med sång från man och barn 2. Barn 1 var nere och surade.
Bägge kidsen hade gjort teckningar, som var jättesöta - ur en mammas ögon sett.
Fick tårta som mannen köpt på bageri.
Blåste ut ljusen och önskade mig.

Sedan åkte vi till tårtbageriet och åt frukost på plats. Jättemysigt!
Efter det blev det stan, och några vändor i affärer.

Vid 12 var vi hos svärmor för hemlagad födelsedagslunch. Jättemysigt!
Fick ett finfint armband från efva attling!

Åkte sedan hem för att möta upp pappa. Av honom fick jag en stor o fin orkidée, pengar och spriiiiiit!
Efter tårta och paketöppning åkte pappsen och svärmor kom för att ta hand om barnen.

Jag o mannen åkte in till stan. Tog ett bort på Habbibi och åt den allra finaste oxfilén jag någonsin ätit!
Den smälte i munnen!
Passade på att vina lite till det, och desserten vart lite knepig men god.

Därefter satte vi oss vid en uteservering. Jan kom förbi så där satt vi o töla ett par timmar.
Det slutade med att min man blev sur på mig.....
Han ville bjuda på sista drinken, men jag sade nej. Jag kände inte för att dricka efter tolv, så jag beställde en cola. Märkte att han blev sur men konfronterade honom inte förrän vi kom hem.
anledningen var att han ville se mig mer onykter så han skulle få ta hand om mig.
´nååååååååååh

Dagen var perfekt!

hits