Tredje gången gillt!

Japp, den tredje köksskivan vi fick levererade till oss var alldeles perfekt!
Tjooohoooooo!

Synd bara att mannen lekte i snön hela helgen, så bänkskivan stod kantad på golvet.
I går kom den på plats, lagom till arbetsveckan börjar.
Något vatten i köket har vi med andra ord Inte fått ännu....

Jag är supernöjd med köket, kunde inte blivit bättre!
Dock finns det ett problem.
Det var ju så roligt att laga mat i börja, då jag precis "fått" köket.
Jag lovade mig själv att det skulle lagas ordentlig mat. Och ofta.
Men fan alltså, inte ens ett sproilans kök ger mig lusten att stå där och puttra.
Fy fan alltså....
Endast för kidsen som jag gör´t!

I går blev det våfflor till mat.
Någon har knyckt mitt pannkakslagg och utan det fixar jag inte pannkakor. Vanlig teflonpanna får mina små raringar att mer likna scrambled eggs.
Hur som helst, med en tjockare pannkakssmet blev våfflorna rätt okej, trots att mjölken var utbytt mot havredryck.
Oftast gör jag två rätter med samma bas. Men kände inte för det igår. Jag föredrar dock mat med riktig mjölk i!

Idag blev det potatis/blomkålssoppa.
Sonen skulle prompt ha grädde i soppan, men det fann jag ingen. Och att förstöra mer mat med den dära havredrycken kände jag inte för. Som tur var blev soppan ljus, så jag ljög en snutt för sonen. Han äter inte soppa utan grädde (haha) och har man ingen så kan en vit lögn slinka ut - bara så att han äter.
Det blev vitlök i soppan också. Vet inte varför. Men den sägs vara bra mot närgågna. Typ.

Funderar på tacopaj ikväll.
Men som sagt, mitt kök är nog mest till för att blänka och finnas till och se snyggt ut.

Kanske man skulle ta å anställa en kokerska?!
- Fast.... har inte lust att låna ut mitt kök till nån tant som kanske ser ut som hon i 2 1/2 män.

Yeye.

Dottern fyller snart år så i värsta fall måste jag bruka köket till diverse kak och bak.
Det spörrs.

surpottan

Denna helg har varit genomlugn.
Ett slags earth-hour-typ-av-helg.
Tända ljus, martini och ledihet!

Pappan är ju och åker skidor och leker med grabbarna i nån snödriva bortåt.
Och jag har haft ett rysligt dåligt humör de sista dagarna.

- Så illa att sonen gav mig en krona så jag skulle bli glad igen.
Han öppnade sin plånka och sade den här mamma.... den får du, så du blir glad.
- Men älskling, svarade jag, jag är såååååå glad för pengen - men behåll den du!
- Nej mamma. Jag kan vara utan den. Du får alla pengar jag har (dvs ca två enkronor och 5 femtioöringar), tills du blir glad igen.
- Men då räcker det med denna pengen, jag är glad nu.
- åh vad bra, köp dig nått fint nu mamma. Det är du värd!

=)
Puss, raris!

***

Så har ju jag ett härligt litet problem i ansiktet. Jag ser ut som en fjortis.
Det stör inte mig längre, jag har växt ifrån det.
Ibland kan jag sura lite över att jag inte passade på att ta bort den jädra hypofysen som ställt till det så för mig i så många år, när jag faktiskt blev erbjuden - men då hade jag missat alla mina barns kommentarer.

För ett tag sedan sade min son så snällt att det inte syns så tydligt om man svänger hastigt med huvvet när man tittar på mig. Tackar tackar.

Men idag kom en ny typ av kommentar jag inte riktigt var beredd på....
- Mamma, idag har du inte sminkat dig va?
-öhum, ööööh, joooo, kanske lite?!
- Då måste du göra det igen. Så kan du sätta på dig nått fint också, så du blir snygg tills pappa kommer.
Men du får inte glömma att sminka dig. Du kan sätta på dig en kjol, och örhängen och halsband och armband. Och så kan du sminka dig där och där.

HAHAHAHAHA!
Han är för skön!
:*

En till

Nu har vi då blivit en till i familjen.
Här om dagen åkte jag och hämtade vår lilla lejonhuvade kanin.
Det blir en "present" till dottern som fyller år snart. Inte för att hon är stor nog att ta hand om djur, utan mest för att Jag alltid varit uppväxt med djur och vill ge samma gåva till mina barn.

Kaninen är ett halvår gammal, och sista ägaren hade inte riktigt tid för kaninen.
Med andra ord.... hon är rädd av sig. Väldigt rädd. Det såg jag inte då jag hämtade henne.
Jag pröjsade 200:- för bur och djur så det är ju inget pris alls, men vill ju ändå lyckas få henne tam....
I går lyckades jag ta lite på henne, men hon är hiskeligt rädd av sig.

Djuret har vi gömt undan i ett rum, och dragit en byrå för dörren. På så vis får kaninen lite sällskap, men barnen ser henne inte. Så fort barnen inte är här så släpper jag ut henne fritt. Synd bara att det ska vara så jävla svårt att få tag i henne sen....

Dottern ska få henne på sin födelsedag, så schhhhhhhhh!
;-)

***

Här om dagen när dottern satte sig på pottan hörde jag henne skrika med mörk auktoritär röst:
"Åo maj Gaaaaaaaaaaaaad! (oh my god!).
Jag sprang in och hon visade demonstrativt att hon lyckats kissa I pottan!
Wooohooooo, ett stort steg för mänskligheten!

***

Blir så stolt över sonen. Han har så fina tankar.
Mötte en dagisförälder när vi gick hem i går, och han vände sig om till mamman och skrek "hur är det med din A?"
A går på hans dagis, men får inte vara där på 7 veckor för hon sitter i rullstol (brutit benet, och dagis har inte "tid" med att ta hand om henne extra). Så gulligt att han kom på att fråga när mamman cyklade förbi!

Sedan ville han ha glass och sprang fram till glassdisken "mamma är den här mjölkfri till Mindy?"
så gulligt att han försäkrade sig om att glassen skulle passa hans syster!

***

I går var vi på b-vik och handlade.
Mindy går fram till varendaste en hon ser och frågar entra vad de heter, vad de gör eller vart de ska.
"jaha, så gör du det!" säger hon sen och studsar därifrån.

Hon ville ha en sån där kundvagn med bil i. Den satt fast och jag låtsades att den var trasig och att jag inte hade några pengar att laga den för.
Det accepterade hon!

Så gick hon fram till närmaste gubbe:
"hej vad heter du?..... jaha...den där är trasig, bara så du vet" så pekade hon på bilen.

Så gick hon en bit till, till nästa gubbe:
"hej vad heter du då? mhm....jaja, den där bilen är trasig".

Så såg hon den stora glass-skylten. Ni vet den med tre kulor i en gigantisk plastvåffla?!
Hon sprang fram till den och först gav den en stor kram.
Sedan ut med tungan och slickade på glassen.
HAHAHAHAHA

Jag fick näst intill slita henne ifrån den stora härliga glassen i plast.
Hon vägrade låta sig luras och ville prova slicka på den igen och igen.
Ni vet, när man slickar i sig glassen en sommarvarm dag och det bara dryper - man måste ha en stor tunga.
Sån tunga hade hon....

Urk....*ryser i mig*

***

Igår hade jag min bästa kompis här, och hennes barn.
Vi har varit bästa vänner sedan ....7 års ålder? kanske 9 på sin höjd...

Jag plockade fram kameran och hade en riktig fotosession. Blev himla bra bilder, men så är det ju också himla fina godingar!

mat

På barnens begäran blev det så amerikanska pannkakor med lönnsirap idag. Igen.

Åsså lite musik igen
haha




Funderar på dotterns treårskalas.
Jag lovade ju sonen ett födelsedagskalas, men då var inte köket färdigt.
Så tänkte jag att jag kan slå i hop båda kalasen.
Men jag känner inte för barnkalas iår....

Dessutom ska ju sonen ha ett eget om ett halvår igen, och det blir lite väl mastigt.

Hrm.... måste ju besämma mig snart. Det närmar ju sig liksom.

***
Ps, vi lyssnar på låten ovan just nu.
Sonen älskar hårdrock, lik sin mor antar jag.
Hans definition av hårdrock är allt som låter aningen hårdare. Gitarrer och mörk röst.
Låten får vara lugn i sig, som curly sue tex.
E´s bästa låt genom tiderna (förutom bilar-låten) är Rockstar á la nickelback.

Just nu står han iallafall med gitarren och rockar loss. Han headbangar lite.
Men så långt brukar inte hans mor gå, så det ligger nog bara i generna. Från morbrorn antar jag.

Kär

Ett till inlägg om min kära dotter.

Hon har alltid haft ett gott öga till män.
Särskilt då kompisen J som ofta är här. Men så kom kompisen G från Luleå igår och hon vart störtförälskad - precis som hon var i honom förra året då han var här.

G gick för att duscha.
M kom och frågade mig om nyckeln till toaletten.
Nej, sade jag - G duschar och det vill han gärna göra ensam.
Men mamma, jag älksaj G - jag vill se hon (=han) nakenfis!
Ge mig nuckeln mamma!
Tillslut tog hon en metallpinne och började lirka med låset "G, jag vill se dig nakenfis juh. öppna då!

Ja´ni......

Igår satt hon och tittade på honom när han tittade på teve.
Du G, sade hon. Vet du, jag älksaj dig!
Han blev jätte blyg, harklade sig och log brett!

Haha

(kanske var det för honom hon ville måla naglarna???)

Hänglås!

Min dotter är enastående!
Verkligen.

Hon kan allt!
Verkligen!

Gaaaaah, nu är jag så irriterrad så jag vet inte ens hur irriterad stavas.

Min man gick in i badrummet, sen gick han ut igen och sade: du tar hand om badrummet jag går ut en sväng. Jag måste ut.

Så gick jag in dit och där står dottern och skrubbar.

Hon har klättrat upp på några grejjer, vet inte hur, men lyckats få tag på mitt nagellack.
Det chockrosa, till råga på allt.

Det har hon sedan målat sin naglar med. Jätte fint, förutom att hon missade nageln och målade hela foten.
Och den andra.
Och handen.
Och den andra.
- Jorrå, lite nagellack har säkert hamnat på rätt ställe.

Men sen nånstans där, kände hon att det blev för mycket och försökte få bort lite. Men då tappade hon den säkert i golvet, och då började hon använda handen, och tog ett stadigt tag med den andra målade handen på vår rätt nya badrumsmöbel. Sedan bytte hon hand, och höll sig i badkaret. Sedan kom det visst rätt många mängder på toaletten också, och på golvet. Så då tog hon sin finklänning och började skrubba för att få bort eländet. Och någonstans där började hon få nagellack på både ben och armar.

Då, kom jag in i bilden.

Hon försökte rymma till sitt rum, men jag låste dörren. Sedan tog jag fram nagellackstabortet. Hela flaskan tog slut efter att ha sanerat dotter, golv, toalett, badrumsmöbel och badkar.

Sedan tog jag av henne kläderna för att duscha henne, men då skrek hon som en skållad kanin och som sonen sa "mina öron går sönder!". Hon vägrade låta mig ta av henne linnet, så då bestämde jag mig för att hon får helt enkelt duscha med linnet på. Nagellackstabort är nog inte bra på barnahud.

Sedan åkte hon in på sitt rum.
Nu knackar hon för att få komma ut. Jag gråter inte mer, säger hon.
Nehepp, men jag är fortfarande sur!

Hon gjorde inget av allt det där för att vara dum. Hon ville göra sig fin.
Men lär sig att be om hjälp då för katten!

music maestro!

ah en favvolåt till, är det fredag så är det....

Halo

Jag surrender!
Beyonce är rätt bra ändå. Denna tex, den är skön.
Lyssnar flera gånger per dag....


Röntgade tåhelvetet idag.
Får svar senare.

hunger...

har haft en underbar dag idag.
Det är så lättsamt med barn+trädgård.
Man kan rasta dem hur enkelt som helst.

Man sätter på alla varmt med kläder. Sen går man ut.
Tar fram solstolen och filten. Sen säger man "passa på att lek nu när våren nästan är här".
Man drar täcket över sig och kisar mot solen och tänker att detta är livet!

Kidsen de lekte. De hoppade i studsmattan (den vi köpte förra sensommaren, som var så jädra jobbig att skruva i hop att vi aldrig orkade skruva ned den för vintern....Nästa vinter kanske vi orkar) jätte länge. M tog av sig alla sina ytterkläder och jag tänkte "jaja, man blir inte sjuk av lite lek". De åktet dock på så snart hoppstudsematteleken var över. Men då satte hon sig i plurret och satt där rätt länge och tvärvägrade att resa sig så.... jag fick ta henne under armen och bära in henne.

Det tog henne ungefär en timme att lugna sig. Jag tänkte då ungefär "är det det här som är livet?".
Hon är söt, men jävel så jobbig när hon har sina moments. Jag skyller på mannens gener. Mina är bra rakt igenom.

Hur som helst, efter två timmar ute i härliga solen (jag såg några blommor hos diverse grannar. Hos oss funkar Darwins princip - starkast överlever, och tyärr verkar inga blomster klarat sig....) gick vi alltså in, somliga mer villiga än andra....

Har läst överallt om dessa amerikanska pannkakorna att jag var tvungen att testa själv. Så vi gjorde smet och stekte på, allt var lagomt tills mannen kom hem från jobbet.
Pannkakorna fick väl godkänt, men sonen tyckte de passade bäst som frukost. Han är smart den killen ;-)

Efter maten tog vi oss en promme.
Hemma kände vi oss alla hungriga igen, hur nu det kunde gå till??? Är inte a-p mättande? (förståss, vi orkade bara två små futtiga per man. Rätt mäktiga).

Nu sover kidsen. Mannen är o tränar. Och jag slösurfar.
I morgon skall jag röntga min stackars tåjävel. Efter det ska jag jobba, DL fram till åtta. Najs, en fredag?
Senare på kvällen kommer en killkompis från Luleå hit. Så jävla kul!
Tror dock inte jag hinner se honom så värst, eftersom han ska upp tidigt på lördagen och åka till annan stad och hämta ny Mc. Jag jobbar ju visserligen, men ändå. Han kommer väll tebax lagomt till kvällen och så åker han tidigt på söndagen. Lite fest på fredag hoppas jag dock det blir.
Stryk får han om han inte kommer längre period till sommaren. Min tanke är att lura hit honom. Han kan få flytta in hos oss. Bo gratis i utbyte att han blir våran aupair. Hahahahaha. Gibbe the babysitter!
Han är inte intresserad. Märkligt....

Yeye
(sugen på ny tat igen.....)

frisören

Jag sitter nu framför datorn hos frisören.
Ja, denna frisör är en sk cyberfrisör. Coolt va?!
Man kan sitta och surfa, samtidigt som han där bak kammar, fönar, klipper och ibland tatuerar han mig också.

Han är noggrann med att jag ska berätta för mina kompisar sen vem det är som gjort mig rätt snygg.
Det gör jag så gärna så, särskilt när jag njuter till fullo med klippning och surfning på samma ställe.

Han vill att håret skall bli tight säger han.
Han använder sig av en visp, och en blå penna. Nu är håret rätt så tight.
Han vispar och vispar. Eller som han säger "vipsar och vipsar, så nu är håret tight".
Jag undrar vad tight är.....

Då tar han fram borren.
Shit.

Han har tänkt sig att  blåsa håret. Borren ger bra med luftvirvlar, som säkert kan torka håret. Säkert.

Nu sprang han iväg, med orden "jag kommer snart tillbaka snabbt".
Tjahaaaaa, vi har redan avverkat borren, vispen, enkronan, den blå pennan, nycklarna och mobiltelefonen.
Den sistnämnda färgade mitt hårt.

Nu kom han in med den stora gula bubbelmaskinen, som mest här hemma fungerat som pistol.
Han riktar den mot mitt huvud och säger "det är snart typ färdigt". Känner mig lugn nu....

Jag får inte glömma berätta för mina kompisar, vem som gjort mig så här rätt så snygg.
Färga håret får jag absolut inte göra igen, kartan berättade det. Alltså, det är ingen karta - snarare en gammal tågbiljett. Men han läste iallafall på kartan att man inte bör färga håret. Då trillar det av.

Åter till pistolen mot mitt huvud.
Ljudeffekterna gör mig nervös. Det pangar och jag tror minsann jag höra några missiler. I håret.

Ja, nu är det nästan klart säger frisören. Han skall bara tatuera färdigt.

Notan då, vad gick den på?
En miljard svarar frisören.
Han vill ha pengarna i sedlar. Omärkta spelar ingen roll.
Jag tar ett papper och ritar dig en miljard. Jorrå, den duger.
Funkar som check!

våren?

Fick precis provsvar, och det var iallafall ingen ledsjukdom jag bar på.
Haha, det räknade jag ut innan med tanke på att;
- det flesta är män, och över 40 år
- kvinnor drabbas också - efter klimakteriet.
- och just ja, man kan drabbas om man är alkoholist.

Så, jag var knappast orolig.
Hahahaha

Men ska iallafall iväg på röntgen nu på fredag. Får lah se vad de säger.

***

I dag tänkte jag rasta fåren i trädgården, med mig själv liggandes i en solstol med täcke över mig.
De är rätt bra på att roa sig själva, och jag också.

***

Just ja. Viktigast av allt!
 

Mamma är på behandlingshem. Kommer vara där i tre veckor och för hennes skull önskar jag att de kan utföra mirakel.

Mammas sång / Gabriellas sång:
Det är nu som livet är mitt
Jag har fått en stund här på jorden
Och min längtan har fört mig hit
Det jag saknat och det jag fått

Det är ändå vägen jag valt
Min förtröstan långt bort om orden
Som har visat en liten bit
Av den himmel jag aldrig nått
Jag vill känna att jag lever
All den tid jag har ska jag leva som jag vill
Jag vill känna att jag lever
Veta att jag räcker till
(Oh, oh, oh...)

Jag har aldrig glömt vem jag var
Jag har bara låtit det sova
Kanske hade jag inget val
Bara viljan att finnas kvar

Jag vill leva lycklig
För att jag är jag
Kunna vara stark och fri
Se hur natten går mot dag

Jag är här
Och mitt liv är bara mitt
Och den himmel jag trodde fanns
Ska jag hitta där nånstans

Jag vill känna att jag levt mitt liv

tåjävel

Den förbannade jävla tån har svullnat upp igen.
Och nu har jag så k*k-ont att jag inte sovit på hela förbannade natten!

Ringde sjukvårdsrådgivningen, eftersom jag inte visste vart fan jag skulle ta vägen. Sjukhus brukar ju inte göra nått åt tår.
Men hon sade att den kanske varit av och läkt snett, så den måste korrigeras, eller så ligger den fortfarande och dinglar.

Haha, tack för den du kärring! (hon var trevlig, men jag är bara så apförbaskad. Jag blir det utan sömn.....)

Plugg

Ja, i väntan på bättre tider/nytt jobb kommer jag börja plugga. Det är näst intill bestämt.

Men vad fan ska jag välja?

- Fotograf, finns inte här i närheten. att pendla till sthlm lr gbg känns inte lockande.

- Biomedicinsk analytiker, har varit min dröm i flera år. Men då precis som nu så känner jag mig lite skrajsen eftersom ma D krävs, och jag då måste läsa både c+d. Matte är inte min starka sida. Dessutom är programmet tufft, och jag kanske inte tror tillräckligt på mig själv.... :(

- Hälsa/wellness. Tja, det som lockar är att det är tvåårigt, jag får plugga liiiiiite bakterier och människokropp under första året. Andra året får jag välja, tex massage. Får då bla jobba på spa, vilket jag absolut skulle kunna tänka mig!
Dessutom kan jag välja ett tredje år, där jag sedan kan ta ut kandidatexamen. Det bästa är då att de föreslår psykologi, vilket jag redan läst 100p och det vore schysst att kunna tillgodogöra sig något jag redan läst. Så kommer det till nytta.

Men vad fan ska jag välja????

Antagningen är ju till hösten.
Så kanske kan jag plugga in lite matte tills dess, för att se hur det går. Går det inte har jag back-up-plan á la wellness.

Hjälp mig, vad skulle ni välja eller göra?
Haha, jag vet - inget av ovanstående, jag vet att jag har udda smak vad gäller utbildning....
Vem vill mixtra med bakterier mer än jag???

akuten

Idag har jag gråtit floder!

***

Dottern skadade armen idag. Hon grät så fort man rörde armen. Armen hängde slappt brevid, hon rörde inte en fena.
Jag fick inte ens ta av henne overallen för att kika på armen, hon skrek hysteriskt.
Vi mutade med glass, men hon ville inte ha.

Då kände jag direkt "hon skall till akuten".

Vi körde dit, och fick komma in ganska snart.
Doktorn trodde det rörde sig om att armbågen åkt ur led.

Så frågade sköterskan om alvedon supp eller dryck funkar bäst.
Jag talade om att Inget är särskilt enkelt, då fnös hon åt mig.

Men så skulle hon få supp, M börjar skrika hyseriskt så fort hon ser den, likadant idag.
Så hon kämpade för kung och fosterland, med stackars armen brevid.

Sedan fick vi bedövande salva, utifall hon måste sövas inför operation eller röntgen.
Fatta vad skraj jag var.

Men så kom läkaren för att "känna" på henne. M började skrika värre än man kan tänka sig ett barn kan skrika.
Jag började gråta hysteriskt, då jag aldrig hört en människa i sådan smärta förr.
Hon skrek som aldrig förr, men läkaren gav sig inte.
Tillslut var han klar, och hon började genast röra armen igen.

Han hade fått tillbaka armbågen till sin forna status igen.
M slutade gråta ganska direkt.

Efter tio minuter kom läkaren o kollade till oss och bedömde direkt att hon skulle få åka hem.
MEN, det är VANLIGT att detta händer igen, så vi ska vara försiktiga de närmaste dagarna.

Sen gick han och M sprang iväg.
Jag hämtade overall o skor och sprang efter.
Såg då att hon sprang efter läkaren för att ge honom en stor kram.
Han tog henne i famnen och man såg hur glad han var!

En liten snart treåring uppfattade vad han gjort för henne!

***

Väl hemma igen bröt Jag i hop.
Skulle egentligen gått ut med några kompisar, men jag har dåligt samvete av någon sjuk anledning.
Tror att det handlar om hur hon skrek hos läkaren. Jag ville bara slå ned honom när han höll på, men jag bara satt där.
Svårt att förklara känslan då och nu.
Fick väll någon chock eller trauma av nått slag och har gråtit av och till hela kvällen.

Fy fan alltså, jag vill ALDRIG mer höra NÅGON ha så ONT!!
Aldrig!!

som en sol

Om det bara kunde skina lite ute.
Där är det bara grått och trist och slaskigt.

Men, det skiter jag i för jag är glad ändå!

Vi hade ett underbart dygn i storstaden.

Jag kom fram halv 4, strosade i ett snorkallt sthlm ensam fram tills halv 6 då mannen joinade in.
Frös ända in i märgen, hade liksom vårjacka på och tunna halkiga skor.... Tummen ned för det.

Så när mannen kom promennerade vi från stan genom gamla stan och mot söder.
Stannade till vid ett fik, Cozy, och delade lite romantiskt på en chokladbakelse.
Var hemma i lgh vid åtta, och vi hade då handlat lite frukost och snax på vägen dit.

Vid halv 9-9 gick vi ut igen. Då drog vi till Clarion hotell.
Ett jättefint hotell, med schysst inredning. Där tog vi ett bord och myste i soffan till musiken från ett universitetsband. De spelade Jazz och var skitduktiga!

Kring 10 på kvällen var vi på favvohaket på söder "Koh panjang". Felstavat, men det låter rätt i munnen.
Påminner om vår stads efterapning med "Tom Jam".
Man kliver helt enkelt in i thailand. Vi satt vid en moppe, i moppen satt folk och åt. Runt omkring fanns grodor, krokodiler etc. Då å då släcker de ned allt ljus och så går åskan, man riktigt känner hur det öser ner regn. Skitmysigt!
A åt wokade grönskaer med kyckling, rätt starkt.
Jag åt riswok med kyckling, inte starkt - men såsen jag fick till brann hett i munnen.

När vi suttit där en stund gick vi hem.

Märkligt att vakna på morgonen i en tyst lägenhet. Mannen hade redan gått till jobbet och det fanns ingen som hoppade och studsade runt mig för att få uppmärksamhet (som barnen gör, inte mannen. Haha).
Jag åt lite frukost, tittade på tvn och njöt.
Gick in till stan vid halv 12. Struntade i T-banan.
Men såklart missade jag prinsessans namnsdagsfirande. Gaaaaaaaah, så trist ;-)
Yeah yeah

Gick en stund på gamla stan, sedan in till centrum. Men frös så förbannat att jag gick till centralstation och åt lite på pizzahut. Dock var det nästan tre timmar kvar innan tåget gick så efter maten gick jag ut igen. In och ut ur affärer och jag hittade inte ett jävla dugg!
Jo, jag köpte en fototidning.

Orkade inte gå runt så värst mkt utan tog ett fik vid centralstationen igen vid typ halv 3. Halv fyra gick tåget hem.

Hamnade brevid en brutta som hade riktigt mycket och riktigt stark parfym på sig.
Dessutom somnade hon på stört, så jag hade ingen som helst möjlighet att handla nått gott. Retande var att jag var ungefär tre meter ifrån kiosken....

yeah yeah

När jag kom hem var jag glad och sprallig och fick världens underbaraste kramar av mina älskade barn.
Nog för att jag saknat dem, men ibland måste man bort för att ladda batterierna lite!

tankar/funderingar

att göra eller icke göra....
det är frågan...

***

Min man och min svärmor har gaddat i hop sig.
Jag har tjatat så länge om att börja plugga, men det är först nu jag får stöttning från närmaste hållet.

Jag trivs inte riktigt på mitt jobb. Eller, med vissa arbetsuppgifter trivs jag kanon! Som att vara kk, men då är det lååååånga 10-12 timmar dagar flera dagar i sträck.
Familjen har blivit lidande. Mannen är borta tre dagar i veckan, och jag jobbar kväll och helg. Vi ses nästan aldrig som en familj. Det har slitit hårt på oss. Jag mår inte bra över situationen.

Några andra jobb finns knappt idag. Och finns ett intressant jobb så är minst 499 andra intresserade av samma tjänst.

Så.

Jag vill börja plugga. Jag vill sitta på labb och mixtra med bakterier.
Det enda som får mig att rygga tillbaka är att jag måste läsa matte c (då kan jag starta programmet våren 2010, med en bastermin) eller t.o.m. matte D för att kunna hoppa på prog redan till hösten.

Jag har iallafall laddat hem ansökan. nu saknas skrivare.

***

Min man och svärmor tycker dessutom att jag ska tänka på saken i sthlm=)

Så farmorn kommer passa barnen ett dygn, medans jag roar mig kungligt i huvvestan!

I morgon åker jag!!!!

***

Har jag de bästa eller har jag de bästa?!?!?!

aura och fisksoppa

Idag lagar jag min goda fisksoppa.
Ibland lyckas man, om man tar i allt som är gott i en gryta och döper det till fisksoppa.
Mannens godaste rätt genom tiderna, löd orden!
Wooohoooo

***

Idag har jag bla varit på massage på jobbet.
Jag talade om vart jag hade ont och hon spenderade en halvtimme med att knåda, stretcha, slita och dra.
Tyvärr fick hon inte bort knutarna, hon vart förvånad själv.

Blir nog fler sådana besök för min del skulle jag tro.

***

Jag funderar på min aura utstrålar något speciellt.
Nått som får folk att reagera på de mest märkliga vis.

Jag ser mig själv som en av världens snällaste människor.
Och med det menar jag inte annat än att det inte finns mycket ont i mig.
Jag tycker om de allra flesta. Och de jag inte tycker om besvärar jag mig inte med.

Iallafall.
Man får visst behandla mig som man känner för.
Oavsett om vem man är så verkar folk ha rätt att säga vad som helst till mig.

Idag råkade jag ta en sväng om i en mobilaffär.
En brutta hoppade på mig och började tala så hastigt och lustigt att jag nästan trilla av pinn.
Hon ÖVERTALADE mig till att köpa en ny mobil med dem som operatör.
Trodde hon iallafall, men så sade jag att jag ville sova på saken. Jag visste redan att jag inte var intresserad men hon hade tjatat hål i öronen på mig så nån lön för mödan kunde jag låtsas ge henne.
Hon blev skitsur!
Hon ville lägga undan en mobil som hon valt åt mig. Haha. Neheeee du, besvära dig inte med det.
Hur som helst, hon blev skitotrevlig!

Sen finns ju det klassiska på mitt jobb när vem som helst får spy galla över mig.
Jag har ju inga känslor alls så det är bara att kräma på!

Sen har vi ju det speciella. Det förekommer det med.
Man behöver ju inte besvära sig med att umgås med energislukande människor.
Sådana som varken vet ut eller in.
Eller sådana som bara tar.
Sådana som gör mig ledsen.

Just ja, dagisfröknarna gillar att hoppa på mig med.
De märker inte att jag har ögon.
tex som idag när jag står och tar på sonen stövlar (för att senare plocka på galonisar):
Du måste sätta på galonbyxor också - för det är mycket vattenpölar ute.
Daaaaaah, jag missade det när jag försökte behålla mina skor torra genom att hoppa på det mest besynnerliga vis över - just det - vattenpölar!
De tror inte jag kan klockan heller. Eller att jag har nån som helst förmåga med att ta med saker hem, som kisspåsen som gårdagens barnvakt missade att ta med. Det är mitt fel det med.
Skäll på bara, jag gillar att ta sånt!
Verkar det som.

Jag, en slagpåse?

wish I was a lesbian!


bra låt




men näe, det lockar mig inte det hon sjunger. Men låten är skön och riktigt bra!

svullen tå

Bry er inte så mkt om rubriken, jag var tvungen att hitta på nått bara.
Min tå är svullen, men det har inte så mkt med inlägget att göra....

Ville egentligen bara visa en bra låt...

han är rätt söt också :)

pep

Min man har börjat spela wow igen, och det känns verkligen jätte kul.
Jätte kul.


hits