underbara

Idag kom min underbaraste och allra bästa svärmor, hon hade med sig pizzor så det räckte till oss alla!

Ska plocka med mig resterna till jobbet tror jag=)


***

Manfrotto är för övrigt alldeles ensam (/troligtvis inte) och övergiven utan sin matte i Örebros alldeles kallaste vrå på postterminalen. Usch, kan M inte anlända snart???

fasters trudelutt!

Igår åkte vi till fasters trudelutt som fyllde ett år!
Och på hennes ettårskalas fick jag höra att jag ska bli dubbelfaster!
(egentligen hörde jag det för typ två månader sedan, men det har varit hemligt. Nu är det officiellt!) Tjoooohoooo

Det var jag, sonen och sonens morfar/min pappa som åkte dit. Bara över dagen. En resa på 6 timmar tur och retur.
Sonen var liiiite rastlös, men han skötte sig excellent!

***

Jag har fått en idé angående dotterns arga humör.
Troligtvis / förhoppningsvis är det för att hon utvecklar språket, men inte får fram vad hon vill ännu.
Klart man blir förbannad av det!

Men jag tror också att det kan bero på att jag inte har fasta tider på jobbet.
Så fort jag inte är hemma är hon en ängel. När jag kommer är hon både arg på mig, och dessutom är hon väldigt extremt mammig.
Så jag har återinfört hennes snuttefilt. haha.

Tänkte att hon kanske behövde nått som Alltid finns med. Är pappa med henne, är snuttisen där. Är jag med henne, är snuttisen där. Är hon utlånad, är snuttisen med. Nått som gör henne trygg.
Det blev snuttisen eftersom hon gillade den när hon var bebis. Och den är lätt att transportera;-)

Direkt blev hon fäst vid den. Men tappar den titt som tätt.
Hur som helst, så har hon den gärna när hon sover, när hon är ledsen, när hon vill mysa etc.
Hoppas min lilla försökskanin visar bra resultat!
Det är iallafall värt ett försök=)

***

Ska tatuera mig snart igen=)

Jag vet vad och vart.

Och, den kicken jag fick förra gången - den betalar jag gärna för!

Ska bara beställa tid.
Är lite osäker om jag ska låta samma snubbe tatuera mig igen, eftersom han inte pratar svenska. Och när det gäller nått som är för alltid vill jag gärna kunna utrycka mina känslor inför placering etc. Han pratade engelska, men är man nervös kan även engelska bli svårt i uttal....

jobbmarathon

Jag jobbar 5 helger framöver...
Var ledig förra helgen, den var helig.
Jobbade tre helger innan dess, på raken - så nio helgers jobb hade inte varit nån hit.
Direkt.

Idag kom en chef och frågade om jag inte skulle söka jobb som "3xs"
Tyvärr är det bara två månaders sommarjobb,heltid visserligen. Med eventuell förlängning.
Jag ska noooooooo söka. Men då jobbar jag hela sommaren, trots att jag sökt semester måndagar-fredagar hela juli. Dessutom vill jag inte sänka mina skepp med andra möjligheter. Som typ till fast tjänst.

Så idag kom min ledare och frågade om jag var intresserad av lite mer.... hrm...ledarjobb inom snabbkassor.
Får ju fortf jobba med vanliga kassor med. Men jag får möjligheten att lära lite mer grunder för att kunna ha hand om ruljangsen själv. Kul!!!!

Dessutom har jag sökt mer jobb via intranätet.
Hoppas verkligen på tur! Ett jobb vill jag verkligen ha, som har fasta tider och är på 100%
Skulle jag få ett sådant jobb är jag skyldig familjen L en oxfilé.
Och nu vet jag precis hur den ska tillagas=)

svar på tal;

angående mitt förra inlägg om the ark - så var denna varianten av "the worrying kind" riktigt jäkla bra!

http://www.youtube.com/watch?v=f5RjkrOWpUs

***

Igår var jag på företagsfest.
Det bjuddes på mat, karaoke och en hel del fylla....
Men det var riktigt kul, trots att jag inte riktigt kände för det innan.

- och det blev aldrig varannan cola...

Vid midnatt nånting blev jag lite för packad av sista drinken, så jag bara drog.
Smög iväg lite rangligt.
Fann min man och några andra trevliga snubbar krogen bort.
Vi stod i kö en stund, vad jag skulle in dit och göra visste jag inte - så vi gick å åt hamburgare istället. Sedan blev det taxi hem.

Jag tog en "vätskeersättning" det sista jag gjorde innan jag somnade, bara för att testa.
Och banne mej, huvet värker inte idag!
Men jag vaknade full....

***

Spelade in schlagern, nördig som jag är.
Har tittat hela morgonen och jag säger så här;
Visst, rätt låt vann säkert. Även om det inte är min stil. Har tröttnat på svensk schlager, med vindar i håret och tonhöjning på rätt ställe. Men det var bra.

Jag gillade desto bättre Rongedal, som hade en suverän show!
Sen kan jag förstå Nielsens röster, även om dansband ger mig rysningar (hon=dansband. Dock passar hon enligt mig mycket bättre att sjunga likartade ballade - för röstresurser har hon!)

Min son gillade dock Christer sjögren allra bäst.
Då blir mormorn bra glad!

Sonen satt och diggade i soffan, jag frågade "tycker du det är bra?"
Ja mamma, det häj gillaj jag!

hosthost, jag kan inte direkt säga att jag håller med. Hans röst är bra, men dansband....mjae....
Dessutom mår jag illa av Europa-röv-slickeri! Skrattretande, trots att jag kan förstå att folk gillar soundet.
Titel-namnet säger allt, och jag hatar det!
Men jag får väll köpa hem singeln till min son, vad gör man inte för sina älskade!

i final-tider

....fick jag sådan lust att sjunga och dansa en skvätt till vad jag anser vara det bästa schlagerbidraget på många många år.

http://www.youtube.com/watch?v=lvKUpmyakAQ&feature=related

Fy F*n....

Hade en sån där migrän-natt i natt.
När jag var ung/yngre (typ mellan 12-20 år gammal) hade jag migrän ungefär 5-6 dagar i veckan. Det fanns ju en orsak, men att jag överhuvudtaget hade lust med en morgondag då - det förstår jag inte.

Hur som helst, orsaken är borta (hoppas jag, blir ju lite orolig när jag får migrän allt oftare igen) och migrän har jag rätt sällan. Men inatt fick jag känna av att jag lever....

Hade haft ont i huvudet hela gårdagen och gick därför och lade mig vid 21-tiden.
Vid 03 stod jag inte ut längre utan pallrade mej ner för att söka rätt på vilken jävla meducin som helst.
jag hittade Citodon, utksrivna till mig år 2002. Liiiiiite gamla. Men jag var desperat, så jag delade en tablet och tog halvan. Gick sedan upp och lade mig igen. Plågades en halvtimma, sedan började något sjukt hända. Jag blev alldeles matt i kroppen, och började se ett bildspel. Typ som diabilder. Det var svartvita bilder på mig själv när jag var ung. Bilderna kom snabbare och snabbare. Jag ville ropa till mannen att ringa sjukvårdsupplysningen för jag trodde ärligt att jag höll på att kola. Inte ett ljud hördes. Jag kunde inte röra mig, jag kunde inte prata och hjärtat slog fantastiskt fort. Men så helt plötsligt satte jag mig upp i sängen och sprang till badrummet och började kräkas som aldrig förr.....

Och kräktes gjorde jag sedan hela natten. Inte helt ovanligt att jag kräks när jag har migrän, men denna natt var speciell....

Jag bytte sovrum, för att inte störa eller bli störd.

På morgonen bad jag min älsklings-man (ps, jag har bara en) att jobba hemifrån under dagen, vilket han gjorde utan minsta protest. Jag bara sov och sov och sov. Vid halv 10 gick älsklings-mannen (fortf bara en) till apoteket och köpte mig imigran. Först efter det blev jag bättre. Men jag var ändå sjukligt trött och sov ända fram tills lunch.

Barnen kom in och kramade mig ibland. Älsklings-mannen (behöver jag säga mer) lät mig vila ut utan stök och bök. Han fixade frukost, bytte blöjor och där i mellan jobbade han - samtidigt med ett vakande öga över barnen.

Jag har den bästa mannen --<--@


***

När jag piggnat till fick barnen gårdagens middag till lunch. Jag hade ingen aptit.
Efter det tog vi bussen in till stan och köpte mig nya skor, ett par tröjor till sonen, ett par undrisar till mig och lite ditten och datten. En jacka till sonen blev det visst också. Och en mössa.
Jag fick en ryslig lust att shoppa; jag brukar få det när jag tycker synd om mig själv....

Var förfärligt trött och orkeslös, så jag fattar inte att jag inte stannade hemma och vilade. Märkliga jag.

Sedan åkte vi till T och K för att käka våfflor. Jätte mysigt. Barnen älskade deras katter och sonen blev sur att han inte fick ta med en hem. Och jag med.

oh man!

I fredags jobbade jag ensam i barnpassningen. Det gick bra, men man blir trött i huvet efter ett pass 10-19 med så många av andras barn!

I lördags hade jag den tyngsta arbetsdag på "mitt" företag sen jag började!
JÄTTE mycket folk, verkligen JÄTTE!
Dessutom hade vi en drajv, och jag hade fyra kassor att handha. Så, fyra kunder viftade med sina rabattkort samtidigt. Och jag ensam i en sådan typ av kassa var....intressant...jäktigt....stressigt...och förvirrande...
Men det gick. Jag var alldeles slut efteråt.

Mannen hade ordnat barnvakt på kvällen så jag hann in och pussa mina barn, sedan gick vi till nian och mötte upp några karlar. Vi åt lite gott, och bara satt och snackade. Männen skötte snacket, jag nickade på min höjd. När jag höll på att nicka till gick jag hem.

Jag hade skjutsat hem barnvakten, borstat tänderna och dragit täcket över huvet lagomt till midnatt.
Så sov jag gott ända tills väckarklockan ljudligt påminnde mig om att gå upp. Kl 04.30...

05.30 tog jag bilen till jobbet och bara älskade bil! Så himla skönt att åka bil, det tar då 10-15 minuter till jobbet. Mot den timmesresan jag gör, turen, till jobbet med buss...

Jag älskar det typ av arbetspass jag hade i går. Det är ett tungt jobb, med tunga lyft. Det är stressigt att hinna färdigt tills vi öppnar. Men det är SÅ roligt!!!!

Hemma var jag vid 10.30, då gick vi ut och grävde i trädgården. Sakta men säkert får vår trädgård en trädgårdsform igen. Vi har grävt undan två-tredjedelar av jordhögen nu. Så nu återstår framsidan, kortänden och sedan grässådd.

Efter det kom min allra första och bästaste kompis med man hit. MED FIKA!!!!!
Underbart! Tiden gick undan, som det gör när man har trevligt.

Efter att de åkt åkte vi till Ikea. Skulle köpa spegel till gästtoaletten. Jag renoverar ju där, har målat osv. Skulle sätta upp vår gamla spegel här om dagen och tänkte "nu tappar jag den säkert" i samma sekund som den långsamt gled ur mina händer. Armarna lydde inte och den for i 7-års olycka. Spegeln var ful, det kanske var därför den gled ur händerna. Vad vet jag....
Vi råkade köpa ett köksskåp också, på fynden. Vi fick inte in det i bilen, så jag fick gå in o låna skruvmejsel och skruva isär skiten. Jag och dottern fick ta bussen hem. Fick inte plats...

Efter det hamnade vi hos ett annat kompispar, som ska ha barn. Dottern var makalöst jobbig, men somnade ganska snart. Sonen gjorde henne sällskap. Vi vart väll kvar tills 21tiden.

Sen installerade jag våra nya grejjer och hoppade sist bums i säng.

I morse vaknade jag halv 9.
Barnen sprang in och sade att tvn åkt i backen.
Och mycket riktigt. Det hade den.
Nu ska vi köpa ny tv. Sonen önskar sig en platt-tv.

Jobbig helg....

Det blir en jobbig helg trots allt....

Jag var så glad förra veckan över min kommande lediga helg.
Men så i början av veckan frågade min storchef om jag kunde jobba som idag.
Visst.
Men så i går ringde min lillchef och frågade om jag kunde jobba som i morgon.
Visst.
Men så mötte jag idag också en annan avdelnings chef, och han undrade om jag kunde jobba som på söndag.
Visst.

Det blir jobb trots ledig helg.
Som vanligt.

I morgon jobbar jag till 18 bara, och på söndag har jag favvopasset 6-10. Söndagar är 100% ob hela dagen, vilket är extra trevligt. Lördagar är det 100% ob först kl 12, sån tur då att jag börjar prick 12.
Dagen idag fick jag bara lite ob, trots 9-19 pass. Men så passade jag barn hela dagen, och de var som max 7 st åt gången, rena semestern.

hits