samtal

Min son bad om telefonen förut.
Han ville ringa sin pappa.

- Hej pappa. Jag vill ha en hund
- Tyvärr, det blir ingen hund.
- nehej. Kan du köpa en bebis då?
- haha nej inte det heller.

De sade hejdå och sonen tänkte en stund.
Sen sade han "mamma ge mig telefonen. Jag vill ringa pappa igen".

-Hej pappa. Då vill jag ha en kanin istället!



HAHAHAHAHAHA

Hohohoppsan!

Råkade visst trycka på "beställ" och vips!
Beställde dock ingen kamera, men däremot en sån där finurlig grej att ha till.
5-i1 kit av reflexskärm. Blir nog kanoners!

Så håller jag på att leta reda på lite grunkor som kan vara fina att fota porträtt med.
Ja, av grunkor blir inga porträtt, snarare som en liten schysst bieffekt på den fina personen jag fotar.
Om någon anmäler sig intresserad.
Tänkte testa med mina barn, men de är urless på mig fotograferandes så det går nog inte....
Ni får gärna höra av er om ni vill bli fotade.
Jag behöver öva, så det görs gratis till vänner o bekanta=)

Hur som helst, den där reflektorskärmen borde ha kommit som i dag anser jag. Herreguuuuud jag beställde den från umeå den 23 och det står fortfarande att "försändelsen har sorterats". varor beställda från umeå tar alltid sån jädra tid på sig att komma fram. Men det kan bero på att prylar beställda därifrån har ett speciellt värde i sig, i form av en otålig beställare....

***

Idag har mitt jobb ringt mig fyra gånger. Det var min lediga dag, men den känns sannerligen inte ledig.
Särskilt som tre av gångerna, av tre olika personer, handlade om exakt samma sak.
Kan jag jobba i morgon den och den tiden?
Svar nej.
nej.
nej,

Sedan ringde en fjärde person och frågade om jag kunde jobba i morgon och jag sade nej. Men det visade sig att hon sagt fel dag och menade torsdag. men då jobbar jag. Så jag får helt enkelt stanna kvar någon timme extra.

Jag vill verkligen ha ett fast jobb med fasta arbetstider!!!
Eller rättare sagt; jag vill ha DET jobbet!!!!!!

***

Idag kom vårat kök!!! wooohooooo!

Det firades med att riva ut svärmors....
jag vet, vi börjar i fel ände.

Ska försöka spackla lite hos henne i morgon, och kanske börja tapetsera. Men jag vet inte riktigt om det går.
Då får mannen stanna hemma och vara själv hos henne känner jag inte helt för.

***

Just ja, jag vill visst ha en bil också.
Har siktat in mig på en toyota Yaris Verso. Eller Aygo.
Men helst verso.

Funderar bara på hur jag ska övertala mannen.
Kanske ska vänta tills jag blir fast anställd först.
På typ mer än varannan helg.
Typ heltid.
Typ.
 Sen kanske.

Min kärlek!

aha.
ska brinna.
aha.

jag bad ju svärisen köpa en kamera till mig.
Min kärlek. kameran.
Hon har inte fått tag i den:-(
aha.

Så.....
inatt bestämde jag mig för att köpa en ändå.
scary.
aha.

Men jag ska vänta tills mitten av juli. typ.
Så tar jag den på avbetalning.Vilket mannen hatar.
avbetalning alltså.
men troligtvis innebär det att han kommer hata kameran också.
aha.

Min dotter M håller precis på att stoppa upp saker i ett annat hål hon precis hittat.
Näsan.
och utefter kompisen Ms (ett annat M) lärdom vet jag att saker inte ska vara i näsan på små döttrar.

***

Idag skickar jag tusen miljoner grattiskramar till en ny liten prins som såg världens ljust i natt kl 00.10

Grattis till Lina och Eric och er lille prins!

Jag är såååå glad för er skull!

--<--@          --<--@          --<--@

midsommar-blogg

Som min mamma alltid sagt; "nu går vi mot mörkare tider".
Huuuu, det ryser i mig av fasa.
Sommaren har ju knappt börjat!

I går hade vi en underbart fin dag.
På alla sätt utom vädermässigt.

Först målade jag färdigt ett rum. Jätte jobbigt, men det blev jätte fint.
Sedan satte mannen upp en tavla och började dona med handfatet till toaletten.
Efter det åkte vi och handlade.
Vi och några till kan man säga.

Vi åkte hem för att städa litegranna, och sedan anlände gästerna.
Vi hade en jättetrevlig kväll med otraditionell tapasmiddag á la not midsommar, vi spelade guitar hero och singstar. Barnen lekte och vi med.

Vid halv 3 åkte sista gästen hem och jag hoppade bums i säng.
Vaknade 10.15.
Samma tid som man och barn!

Idag har vi fortsatt pysslandet här hemma. Efter middagen åkte jag till morfarn vid sommarstugan, dumpade barnen där och åkte till svärmors hus där vi rev lite kök.
Det blev inte fint.
Ännu.

Just nu har vi suttit vid tvn och tittat på arn. Inte min typ av film, men pizzan var god.
jag sitter hellre här och spånar på min jobbansökan.
Ett jobb jag bara måste ha!!!!!!

I morgon ska jag jobba 6-18
Hujedamej,
Först ska jag plocka upp varor och sedan ska jag leka med barnen.
För den arbetsdagen får jag betalt för 3 hela arbetsdagar. känns finfint!

solskyddsfaktor 50+

Ladies and Gentlemen of the class of '99
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be
it. The long term benefits of sunscreen have been proved by
scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable
than my own meandering
experience...I will dispense this advice now. Enjoy the power and beauty of your youth; oh nevermind; you will not
understand the power and beauty of your youth until they have faded.
But trust me, in 20 years you'll look back at photos of yourself and
recall in a way you can't grasp now how much possibility lay before
you and how fabulous you really looked....You're not as fat as you
imagine. Don't worry about the future; or worry, but know that worrying is as
effective as trying to solve an algebra equation by chewing
bubblegum. The real troubles in your life are apt to be things that
never crossed your worried mind; the kind that blindside you at 4pm
on some idle Tuesday. Do one thing everyday that scares you Sing Don't be reckless with other people's hearts, don't put up with
people who are reckless with yours. Floss Don't waste your time on jealousy; sometimes you're ahead, sometimes
you're behind...the race is long, and in the end, it's only with
yourself. Remember the compliments you receive, forget the insults; if you
succeed in doing this, tell me how. Keep your old love letters, throw away your old bank statements. Stretch Don't feel guilty if you don't know what you want to do with your
life...the most interesting people I know didn't know at 22 what they
wanted to do with their lives, some of the most interesting 40 year
olds I know still don't. Get plenty of calcium. Be kind to your knees, you'll miss them when they're gone. Maybe you'll marry, maybe you won't, maybe you'll have children,maybe
you won't, maybe you'll divorce at 40, maybe you'll dance the funky
chicken on your 75th wedding anniversary...what ever you do, don't
congratulate yourself too much or berate yourself either - your
choices are half chance, so are everybody else's. Enjoy your body,
use it every way you can...don't be afraid of it, or what other people
think of it, it's the greatest instrument you'll ever
own.. Dance...even if you have nowhere to do it but in your own living room. Read the directions, even if you don't follow them. Do NOT read beauty magazines, they will only make you feel ugly. Get to know your parents, you never know when they'll be gone for
good. Be nice to your siblings; they are the best link to your past and the
people most likely to stick with you in the future. Understand that friends come and go,but for the precious few you
should hold on. Work hard to bridge the gaps in geography and
lifestyle because the older you get, the more you need the people you
knew when you were young. Live in New York City once, but leave before it makes you hard; live
in Northern California once, but leave before it makes you soft. Travel. Accept certain inalienable truths, prices will rise, politicians will
philander, you too will get old, and when you do you'll fantasize
that when you were young prices were reasonable, politicians were
noble and children respected their elders. Respect your elders. Don't expect anyone else to support you. Maybe you have a trust fund,
maybe you have a wealthy spouse; but you never know when either one
might run out. Don't mess too much with your hair, or by the time you're 40, it will
look 85. Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who
supply it. Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of
fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the
ugly parts and recycling it for more than
it's worth. But trust me on the sunscreen...

Rysligt humör!

Eller nej förresten, ett rysligt dåligt humör!

Allt runt mig blir fel.
Allt är dumt.
Allt är pissigt.

Jag vaknade med ett brak i går, när det åskade.
Jag kom aldrig på rät sida.
Jag hade vaknat på en dålig sida.

Och ta mig katten, den dåliga sidan sitter i än.
Fy.

Jag är arg, sur och trött.
Jag är ledig, men inte ens det är bra.
Jag har målat fönster och oljat uteskjulet.
Men fyyyyyy vad jag hatade det.

Jag skrev en jobbansökan som blev så där.
Tills datahelvetet stängde av sig.
Innan jag hunnit spara.
Fyyyyyy

Jag orkade inte laga mat, men ta bilen till McD som ligger runt knuten orkade jag.
Men usch vad det inte smakade bra.

Vädret är strålande fint, men jag hatar det.

Jag är shopping sugen men har inga pengar och jag hatar det.

Jag har lust med semester men har en pissig vecka kvar, med 6-18 pass typ.
Och jag gillar det inte.

Jag har ingen lust att städa, men jag hatar att ha det stökigt.

Jag har ingen lust att gå upp och knäppa på tvn, men då missar jag glamour och jag hatar att inte ha lust att gå upp men jag hatar egentligen glamour också, men så hatar jag även att missa ett avsnitt.

Jag gillar inte tvätten jag precis hängt upp, för snart måste den vikas.
jag gillar inte att vika.
För det är snart smutsigt och ovikt igen.
Och det gillar jag inte.

Jag fick en släng av lust att baka förut,
Men så hade vi inte en av ingredienserna.
Och det hatade jag.
Och jag hade ingen som helst lust med att ta med barnen till affären för en ynka portion av ingrediens.
Och det hatar jag, för jag vet att går jag väl dit kommer ett utbrott eller två av ett stycke barn.
och utbrott gillar jag inte heller.

Jag sådde gräs i går, skitkul liksom.
Men va faaaaan, slanghelvetet till vattnet räcker ju för fanken inte till.

Jag skulle vilja dra nått gammalt över mig.
Eller bara få vara för mig själv en stund.
Norrlandsguld?

Ett jobbigt val.....

Jag har drömjobbet kan man säga.
Och jag har haft särskilt tur som har haft möjligheten att utvecklas så enormt.
Jag är i kassan, jag fyller på varor, jag är på informationen, jag passar barn, jag är på k-kontoret, jag är k-ledare. etc etc.

MEN.
Jag är behovsanställd. Jag jobbar halvtid. Stämplar upp resten. Försöker ta så många pass som möjligt.
Jag jobbar sena kvällar, jag jobbar mycket helger. När jag är ledig kan telefonen ringa av så många som 5 personer samma dag som undrar om jag kan jobba idag eller i morgon eller liknande. Jag är "aldrig" ledig. Jag har jour känns det som. Jag har två barn. De kallar mig farmor....

Jag jobbar alldeles för mycket, alltså, men har ingen trygghet.

Så, jag har gått och klurat på om jag ska söka nytt.
Men jag har ju mitt drömjobb egentligen, jag stormtrivs.
Men jag och min familj behöver mer rutiner i mina arbetstider.

Så idag gick jag dit med tanken på nytt.
Men så kommer jag dit, och min chef (som trodde jag inte skulle komma, för han klurat på vad vi bestämde) blev så glad att se mig att jag får värsta kramen; "där är du ju Hunney!"
- ps, han kallade mig INTE Hunney;-)

Då kände jag att jag trivs, jag är omtyckt och jag borde vänta på chansen.

Så, efter en stund fick jag vara k-ledare.
Ett skitkul jobb som kräver planering etc.
Så ringde en chef och sade att jag måste fixa någon till informationen.
Jag gick till barnpassningen, men där var tre personer fullt upptagna.
Så gick jag till chefen, och sade att jag måste pussla lite i kassalinjen, för ingen kan informationen.
Men jag ska försöka hitta någon som kan stå här en stund iallafall.

Tio minuter senare har jag flyttat på tre kassörer och tagit en tredje till informationen.
Hon har aldrig stått där tidigare, men hon kan programmen så jag berättade lite kort för henne vad hon skulle göra.
Så vart chefen nöjd.

Hur som helst, när jag gick på rast senare och läste personaltidningen såg jag en jobbannons som bara skrek "HUNNEY!" Och gissa vem som skulle kontaktas om inte chefen jag precis visat att jag är en god kassaledare för?! =)
Perfekt liksom!
Jobbet är på heltid, här i stan. Men jag (för det måste bli jag!) jobbar för i-banken. Så det är ett mer administrativt jobb.
Ååååååh!

I want!

****


Vad många roligt fölk det varit på jobbet idag!
Först en snubbe jag pratade med jätte länge. Har ingen aning om vem det var, men jag tror jag känner honom.
Sedan var det två från gymnasieklassen, en från grundskolan, fyra gamla kollegor, tre gamla lärare, tre släktingar och några kompisar. Jag har pratat bort hela dagen, med dubbelt ob=)

***

Barnens leksaker har nu kommit tillbaka till deras rum.
Alla deras pinaler har varit bortplockade i flera dagar pga att barnen klippte tre stora högar med hår från Ms huvud.
Som tur är syns det märkligt nog inte på henne att hon är klippt. Men det var mycket hår på golvet!

Jag var så arg så jag skakade.
Och även om det inte syntes på henne så var jag tvungen att visa vart skåpet ska stå.

Jag menar, att leta reda på en sax i ett skåp när jag springer på dass är väll bra jädra korkat.
Och att sedan använda den i håret på minstingen var också rätt dumt.

Så, straffet blev att alla leksaker plockades undan.
Jag behövde visserligen städa också, men det nämnde jag aldrig för barnen.....

Hur som helst, i går dammsög jag, torkade damm överallt, tvättade golv etc på hela övervåningen.
Så nu är det sommarfint här.
Eller var.
Barnens nya regler för leksaker gick visst inte in riktigt.

Leksakerna får vara i deras rum, och i lekrummet. De får transporteras emellan rummen men får Inte vara någon annan stans. Jag är trött på leksaker och insåg hur gott jag mådde då det var leksaksfritt här.

Men väl hemma från jobbet fanns leksaker både här och där.
Ett kindnyp till mannen!
- och barnen ;-)

***

Jag vet att det var nått mer jag hade på hjärtat.
Men det får bli en annan dag.
Det är tomt i skallen, jag har ingen aaaaaning om vad det kunde ha varit för (o)intressant att förtälja eder.....

wow, vad kul!

Ja ni.
Jag har nog blivit skadad.
Djupt skadad.....

Läste nyss ett mail;
"Tjena Hunney. blablabla blabla. Wow, vad kul! Du verkar trivas på jobbet och det är roligt att du får testa nya grejjer. etc blablabla etc blablabla......

och det enda jag kände var;
WOW, vad kul? Knappast.
Ja, jobbet hade hon ju rätt i. Det är kul.
men WOW????
Nä, skulle inte tro det;-)
Jag vet, jag är skadad. Folk kan inte ens skriva förkortningen och jag känner omedelbart en sån där frustration.
Jag får magknip. Jag blir apatisk. Jag bli ilsk. Jag får en sten över bröstet och faller i hop. Pang. Död.
Wow? - nä inget för mig.....

inget ont menat, men det är bara det att det har tagit så mycket tid från mig. Tid jag inte velat lägga på det.
jag har inte lagt en minut på wow. Men mannen har. Och det gjorde vårt förhållande nattsvart under en period.
jag är glad att han lagt av, men det är också därför jag får panikångest när ämnet dyker upp.
Ens även i mail där någon vill önska mig lycka till i jobbet genom att skriva "wow, vad kul!"

Yeye

Var till systemet efter jobbet idag.
Köpte bag in box, öl och baccardi breezer.
Sedan köpte mannen mat som vi grillade.
Och på det njöt vi av vår trädgård, njöt av grillen och grillad mat.
En stund senare kom en kompis.

Jag hängde tvätt tidigare idag.
Ute.
Nu regnar det.
Yeye.
Det är ju redan blött.....Det hann aldrig ens torka.

Längtar så efter svärmor!
Något jag för många år sedan trodde omöjligt.
Men hon har blivit en viktig del av vår familj.
Hon kommer om två långa veckor.

Jag hoppas hon har med en present till mig då=)
Har beställt en D300, OM hon hittar ett bra pris på den vill säga.
Det billigaste hon hittat är för 11.000 - bara kamerahuset!
Jag gav henne en sajt där hon/jag får kamera+objektiv+1gb minneskort + kameraväska mm för 6000
Bad henne kolla upp sajten och beställa därifrån om den verkade seriös.
Och sedan är det bara att hoppas att moms inte tillkommer.

Jag är så sugen på att starta mitt företag nu.
men det verkar vara mkt pappersarbete, och det är ju inte min starka sida direkt.....
Lite rädd faktiskt inför hela ´jippot.
Livrädd.
men också nyfien=)

Första gången!

I fredags var det första gången i k-kontoret.
Så jävla kul!

Min handledare fanns i huset (jag vet, vi Är en sekt = i huset) så jag kunde ringa henne när helst jag behövde hjälp.
Men jag klarade hela dagen utan frågor. För utom ett samtal, men det handlade om att jag behövde logga in och inte fått mina inloggninsuppgifter ännu.
Min handledare sade att jag klarat mig jätte bra, med tanke på att detta var min tredje gång någonsin, medans de fått läras upp i 6 veckor=)

Hon var så himla söt för hon hade med fikabröd för att fira att jag börjar hos dem.
Jag blev jätterörd!!!!

På kvällen hade jag henne i samma rum, för jag kände mig lite nervös inför sista momentet.
Men jag klarade även det!

- Så nu vet jag vad jag vill jobba med=)

***

I helgen jobbade jag 6-17.
Tunga pass, men jag jobbar bara 3 dgr denna vecka, och två nästa så jag kände mig tvungen.

Morgonpassen tycker jag är roliga, så de gör jag gärna.
Dock tappade jag en tung kartong på min tumme i går, det syns inget men den gör jädra ont!!! Dunkade som fan i går!

***

I lördags kom jag på den urdumma idéen att cykla till jobbet.
Jag började min cykling kl 5, och var framme precis så jag hann byta om innan passet började.
Ville låta mannen få ha bilen så att han skulle kunna hitta på lite kuligheter med barnen.

Efter jobbade cyklade jag till kompisarna på S-R där övriga familjen redan fanns.
Vi åt god mat och myste kvällen lång.
Ja, kvällen lång är väll att ta i då jag åkte redan vid 22.
Men ska jag upp fyra nästa morgon, så har jag liksom inget val....
Mannen stannade kvar (för att följa min cykel hem)  och jag tog bilen med sovande barn.

Nästa morgon cyklade jag inte.
Söndagar är ändå allt stängt, så jag ansåg att familjen nog ändå inte gör några värre utflykter.

Jag älskar bilen!

***

Tänkte avsluta med en förmaning.
Till er som har döttrar eller som snart kommer få;

tänk på att godisar kan fastna i halsen.
MEN, det är inte enda stället godisar kan fastna.
Det finns ett ställe till, där man kan pilla in saker.....

Min dotter gjorde det.
Hon blev dretaförbannad när jag väl lyckats få ut den.
Och ännu mer arg när jag slängde godiset.
Ja, inte vet jag, men jag gissar att hon tänkte fylla ett litet förråd.....

röda arbetsdagar....

Kära vänner.
Somliga har en långledig helg att invänta.
somliga har tur.
Ovanstående.

Somliga har en lång arbetshelg att invänta.
Somliga har otur,
Ovanstående.....

I morgon är det 6 juni (tänker lite extra på mormor som dog denna dag för13 år sedan) och det blir lite festligheter runt om i landet. Det ska vara fint väder och jag hoppas familjen får en härlig dag!
Dessvärre blir det tungt för mannen att själv dra ut "barnen-som-alltid-vill-åt-olika-håll" till folktät nationaldag.

Själv ska jag jobba.
Min första dag i k-kontoret!!!!
Skarpt-läge. Jag har min handledare i huset, men jag ska klara mig helt själv på kontoret!
Håll tummarna!!!!!

Slutar klockan sju.
Tanken var att vi skulle mysa till det lite på kvällen.
Men eftersom jag börjar 6 och slutar 17 hela helgen så känns det si så där lockande bara....
Lång helg....

Helgens första pass, 6-10, fick jag förfrågan om idag. Det andra passet, 10.15-17, har jag vetat om länge.
Valde självmant att tacka ja till morgonpasset. Mest för att nästa vecka har jag bara 3 dagar inbokade till jobb.
Måste ju överleva.....

Hjälp mig!

Egentligen är jag inte orolig, jag håller bara på att bli förkyld.
Men i två veckors tid har jag haft grymt ont i nacken. Vaknar varje gång jag ska vända mig nattetid, och kan knappt vrida huvet ens lite grann.

Nu har jag dessutom haft rejält ont i bröstkorgen ett par dagar. Gör ont när jag andas. Och så är jag liksom andfådd. Hjärtat slår i hundra.

Idag har jag nysit o nysit och börjar bli täppt i näsan.
Gissar på vanlig förkylning, vet att man kan ha nackbesvär o så då.
Men ont i bröstkorgen??

- Den som lever får se=)

(hypokondriker kanske, men jag känner av öronont också...)

***

Idag har vi haft en underbar dag!

Jag och barnen åt frukost ute. Och där har vi varit hela dagen.
Åt lunch bestående av sammanfogade rester från gårdagen, i en lite nyare tappning.

Vi läste böcker utomhus, vi hälsade våra nya grannar välkommen, vi vattnade gräsmattan och lekte i poolen.
Vi tog en långprommenad genom hela vårt villaområde. Och vilket område! Ibland glömmer man=)

Vi råkade stanna till vid brnklädesbutiken vi har här. Och där råkade jag handla lite sött och gott.
Smått passar inte in här. Annat än storleksmässigt.

Jag är så himla glad över de båda kassar vi fick ärva av min goaste vän.
M växer o växer o nästan varje vecka kan man ta fram nått nytt=)
- Men just idag råkade Point locka. Dottern har ju det mesta, men fick en söt dress i allafall.
Sonen önskade sig en blå, vit och röd tröja. Märkligt nog valde han en oxå. En englandströja!

Efter det gick vi vidare till apoteket och fortsatte galen shopping.
Dottern är myggöverkänslig, så jag inhandlade plåster, alsolgel, kylbalsam, xylocain och allt vad det var.

Så handlade vi glass och gick sedan hemåt.
Morfarn kom förbi och lagade lite åt en gräsänka som då å då har tummen mitt i fingret....
Tillsammans åkte vi till stugan, och där for E runt i sin elbil.
Barnen och morfarn badade. Jag nöjde mig med fotbad, badkruka som jag är....

Vi åkte hem kring halv 8, och hämtade mannen på tågstationen.
Sonen sov, men dottern höll oss sällskap; hemlagad pizza stod på menyn idag.
Den åts utomhus.
I love it!


stor

eller åtminstone större än tänkt.
tatueringen.
Men den är fiiiiiin och jag är nöjd!

Hade tänkt mig en text på typ max 2 cm i höjd.
det blev nog 3.
Och så valde jag lite tjockare teckensnitt.
Han ritade den för hand, så det tog lång tid!
Längre än planerat.

Och det gjorde inte alls ont!
På några ställen kändes det, men inte ont liksom.
Härligt.
Och som förra gången blev jag alldeles hög.
däremot tror jag kanske att det inte blir något mer nu.
Förutom det lilla hjärtat på foten. Kanske,
Och så klart, det blir ju orättvist om jag får fler barn och inte vill fortsätta, då tatueringen är barnens namn...
Kanske läge för kastrering`??
;-)

Jag skickar en tacksam kram till barnens barnvakter som gjorde ett hedervärt extrajobb!
Jag lovade en timmes vakteri, men det blev lite mer än två....
Tatueraren ritade för hand, och bara det tog en timme.
Själva tatuerandet tog också en timme.
Barnen var nöjda och ville inte med hem.


***

Låter kanske dumt, men jag kommer hålla min tatuering hemlig.
(och så bloggar jag om det???)
Mina föräldrar gillar inte konstformen, och det kan jag förstå.
tanken är ju inte att de ska synas för andra än mig.
Det man inte vet har man inte ont av;-)
Visst, tatueringen sitter synligt vid bärande av linne, men jag gör ju inte det ofta och jag är inte ute efter att visa upp den för folk. Det är ett sätt att hedra mina barn, men för den sakens skull vill jag inte flasha med den.
Jag respekterar folk som inte tycker om tatueringar, så därför blir den för mig. bara mig. Oftast.
Sen är jag kanske lite feg vad gäller mamman och pappan. Vill inte göra dem besvikna.
Och det lär de bli om de ser den.
Moahahahaaaaaa

dagen innan hemlisen, igen!

I morgon ska jag hemlisa mig!
Jag har just valt ut teckensnitt=)

***

Vilken underbar dag vi haft idag!!!!

Mannen var duttig som kom hem i lagomt onyktert tillstånd och i hans mått mätt tidig tid.
Halv 3 är väll si så där tidigt, men helt acceptabelt.

Dock hade jag inte sovit alls något.
det var för varmt här inne, barnen vaknade om varandra.
Det var hosta, det var vatten, det var toatime etc.
Och jag sprang som en tätting och tänkte att mina morgonpass är förhäxade med något dåligt.

Tror att jag sov gott i två timmar. Övrig tid vände och vred jag mig, var uppe och ordnade något till barnen, försökte lösa hettan med än det ena fönstret än det andra.

så kom mannen hem och jag kände lite för att skälla på natten.

Sen somnade jag för att vakna 4.30
Duschade, åt frukost, packade frukostpåse och så vidare.
satte mig i bilen kvart i 6, sprang in på jobbet för att byta om till arbetskläder.

Idag fick jag avdelningen med mest pallar att plocka upp. Ensam!
De andra fick också sköta sin avdelningar ensamma, men jag hade mest på min....
Så när klockan var halv 10 och då andra började bli färdig tiggde jag till mig en kvart av deras tjänster.
Vi hann nästan färdigt till 10.
Så promenerade jag till min avdelning och frågade om det fanns något jag kunde göra fram tills kvart i 13, då jag började nästa pass. Men dessvärre fanns inget att göra, väntade en halvtimme sedan fick jag ledigt resten av dagen=)

Så jag for hem, lekte med barnen i trädgården, badade i fjuttpoolen och rensade ogräs.
Sen kom min bror förbi en blixtvisit och efter det skruvade vi lite i hallen. Nu är den äntligen färdig!!!

Vid 18tiden for vi till ikea, och efter det till ett par goda vänner.
Sonen var kanske extra lycklig!
Han var inte glad då vi for därifrån, men han somnade på fem röda väl hemma igen.

Och barnpassningen är löst! Ovanstående passar mina små medans jag ristar mig=)
tjooohooooooooooooo, vilka änglar!
Hoppas han är duktig, och snabb! =)

hits