Inte Red Bull!

Tur att wikipedia finns, särskilt dagar som man sitter och klurar på något.

Som koffein till exempel.
Dagar då man är på jakt efter pigghet.
Då man vill bli en piggelinare.

På baksidan av sport/energidryckerna (typ Red Bull) står med svart text att gravida och ammande Inte skall dricka pga det höga koffein-innehållet.
Jag tänker mig då att Tjoohoooooo, Red Bull innehåller bra mkt mer koffein än kaffe.
Varningstexten finns inte på Kaffe.
Kaffe gillar jag inte men pigg vill jag bli.

Där kommer Wikipedia in i bilden.
Och en koffeinsökning.
Jag ville veta mer.
Hur blir jag piggast utan att behöva dricka kaffe.
Jag trodde Red Bull var det givna svaret.
Men näj!

Starkt kaffe innehåller 120 mg per kopp. Därefter kommer koffeintablett på 100 mg per tabl.
Strax där under kommer svart te. 80 mg per kopp. Och på samma plats finner vi Red Bull.

Undrar var varningstexterna för gravida drickandes kaffe finns?
Om det nu är så farligt med Red Bull?!?!?!

Hur som helst.
Jag skippar dessa bubbliga söta drycker med diverse kemiska energihöjande effekter.
Jag kör på Te i stället.

Jag tänkte dricka 2 koppar te på raken i morgonbitti. Sedan en till mellisen.
Sedan två till lunch, tre till fikat och en till middagen.
Sedan får det nog vara bra. Jag vill ju få en god natts sömn också.
Hahahaha
Är man pigg-jagare eller är man?

Dessutom finns små mängder koffein i min stora last;
Mörk choklad.
Små steg gör också en mil, tillslut.
Så. Vill jag ha lite omväxling kan jag ju ta en kopp te OCH en bit mörk underbar choklad.
Dessutom blir man ju glad av choklad.
Och PMSkossan Hunney behöver lite choklad ibland.
Rätt ofta.
Och rätt mycket.
;-)

Ta mig och inlägget med en nypa salt idag.

***

Helgen har varit bra. Riktigt bra faktiskt!

I fredags fick jag mitt topp jobb som extravikarie.
Detta har firats hela helgen. Typ.

I går påtade vi i trädgården, städade huset och hade ett kompispar på fika.
Tjejen i det kompisparet hade jag aldrig träffat, så innan de kom var de bara ett par där vi råkar vara kompis med hanen. Men hon var trevlig så de avancerade till att bli ett kompispar.
Hon är chef för ett konsultföretag långt norrut, men skall flytta hit till hanen hon hade vid sin sida. Han som vi är kompis med. Sen innan vi blev kompisar till ett kompispar. Typ.
jag svamlar.

Henne tänkte jag iallafall bli god vän med. Är man chef på ett konsultföretag så kanske jag kan få in en fot.
Den vägen.
Kontakter.

Sedan då de åkt och barnen gnällde över allt och ingenting alls åkte vi till kompisarna S och L och deras H och A.
Hade jättekul, tills dess att barnen somnat.
Utmattade föräldrar har en förmåga att hålla i gång ända tills i slutet. Då barnen sover kan man slappna av och tröttheter kommer som en smäll på posten.
Fruarna bangade nästan helt. Så efter ett slag åkte vi hem. Inte allt för sent. Men heller inte tråkigt tidigt.
Kvällen var bra!

Idag åkte jag och dottern i till stan för att träffa en kompis för fika.
Alltid lika trevligt!
Tiden gick fort, vi åt och drack och snackade. Tiden har en tendens att gå lite för fort då.
Det gjorde den nu.

Sedan efter det åkte vi till kompisarna J och C och deras L.
Även där flöt kvällen på i rask takt.
Jag skällde en hel del på de båda sönerna.
Den ena sonen ville nog testa mig, och då jag insåg det var jag tvungen att vinna fajten.
Vilket jag gjorde=)
Jag är en psykolog ända ut i fingerspetsarna! ;-)

Då det är dagis för somliga i morgon, och andra somliga får gå till jobbet for vi hem innan bollibompa var slut.

***

På tisdag jobbar jag 14-20.30
kl 15.30 ska dottern vara hos bvc.
Det ordnar mannen, men det blir så körigt med dagis - så jag bokar nog om tiden.

På onsdag jobbar jag 7.30 till 16
kl 8 ska jag vara på sjukhuset för att träffa en läkare.
Den tiden var en viktig tid för mig och det gör ont att boka om tiden.
Men andra dagen på jobbet känns viktigare.

Red Bull

Jag har funderat över varför jag är så trött det senaste.
Jag är trött trött trött och försover mig varje dag....

Men så har jag också funderat över varför jag alltid vaknar med huvudvärk.
Jag tror jag har kommit på varför nu.

Jag har ju ett missbruk bakom mig sedan många år tillbaka.
Jag brukar och missbrukar dagligen godis, och andra godsaker som kakor och drickor.
Däremot dricker jag inte kaffe, jag snusar sällan, och jag röker ännu mer sällan. Typ aldrig.
Jag är en helylle dam i min bästa ålder. Också typ.

Men jag har ju godislasten. Jag behöver sockerkicken för att sparka i gång mig.
Men den där sockerkicken har inte riktigt räckt det sista. Jag blir inte igångsparkad.

Jag är så trött så trött och hatar att jag inte tycker om kaffe.
Jag gillar chockokoffe som finns där jag jobbade förut, får nog be min bästa H köpa ut lite sånt åt mig;-)
Chockokoffe finns även på min gamla körskola, men det ser lite knäppt ut om jag börjar ränna där igen. 10 år efter att jag tog körkortet. Typ.

Så.
Jag har börjat köpa ut tyngre grejjer.
Red Bull.
Huuuuuuuuuu.
Det blir man igångsparkad på. Men inte så det räcker.
Skulle behöva ett par minst, om dagen.
Men jag nöjer mig med en.
Inte varje dag. Men är det en sån där vit dag så köper jag nått annat av min missbrukardiet.

Jag tror det är boven i dramat.
Koffein.
Nog därför jag vaknar med huvudvärk.

Hahaha

Hur som helst. Ibland får man sådan lust att dansa.
Jag drack en Red Bull (fick dock inga vingar) och fick sådan lust att dansa.
Vet inte om det berodde på Red Bullen eller inte men jag skuttar omkring här hemma och sjunger "jag har fått joooooob jag har fått joooooob jag har fått jooooob!". Tjooohoooooo

Märkligt...

Märkligt...

Jag har sökt igenom aftonbladet, DN, expressen, Sky News, Nwt, VF, Eskilstunakuriren, Nordsvenskan, och nationalencyklopedien....
Men det står ingenstans!
Märkligt märkligt!

Men nu står det iallafall i min blogg.
Hunney har blivit med jobb!!!!!! =)

Jag har fått en behovsanställning/extraanställning på stans nyaste och största inredningsvaruhus!
Tjooohooooo

Lyckan är enorm!

Börjar på tisdag 14-20.30 och onsdag 07.30 till typ 16. Eller nått.
Sedan är jag upplärd och ska kunna rycka in med kort varsel.

Ja, det stör ju mitt jobbsök litegranna. Men det är ett jobb och jag hoppas att foten in ska kunna ge fast anställning.
Jag är nöjd. Jag är supernöjd!

Bibban

I går lovade jag sonen ett besök på stans bibliotek.
Han gillade idén och påminnde mig i morse.

Så vid 10 tiden stod vi redo.
Jag hittade några passande bussmynt och så bar det av.

Vi hittade tio böcker som för sonen verkade intressanta.

Ärendet tog en kvart. Sedan ville mamman hem för att laga mat.
Då var klockan 11 och jag tänkte att en glass hinner vi med innan timmen har gått (buss inom en timme efter senaste biljetten är gratis). Och vi hann med.
Vad jag rakt inte räknat med var att bussarna inte alltid går när jag står där och väntar.
Och vad jag heller inte räknat med var att vi just ätit glass för mina bussmynt.
Jag kännde inte för att ta ut en hundring för ett ynka bussäventyr.
Jag hoppade alltså på första bästa fyran, en minut innan biljetten blivit ogiltig.

Bussen kör i väg och jag inser att chaffisen kör helt fel.
Vi hamnade på Campus....

Jag bad snällt busschauffören att få stanna kvar på bussen hela vägen hem.
Han hade visst en bra dag idag, så han lät oss fortsätta.

Kvart i tolv var vi tillbaka.
Jag kände fortfarande inte för att ta ut en hundring, men jag kände heller inte för att åka snålbuss igen.
Mamma+barnvagn med barn (oavsett enkel eller dubbelvagn)= gratis.
Mamma+barnvagn med ett barn under 6 år gåendes brevid= 11 kr, som jag nyss ätit glass för.

Så jag satte sonen på vagnens fotstöd. Dottern sov i godan ro och ville inte bli störd.
Vi promenerade hem.
Halv 1 var vi hemma.

Klockan ett skulle vi vara hos svärmor.
Så jag började koka mackisar och läsa en bok.
Sedan stekte jag köttbullar och gjorde kantarellsås.

Sedan tog jag maten och barnen under armen, knyckte mannens bil och åkte till farmor.
Där vi bjöds på farmor mat.
Haha.

Sedan målade jag hennes veranda.
Den blir strålande vit och jättefin!

Ska försöka hinna med ett ryck i morgon också.
=)

En önskan...

Åååh vad jag hoppas att det är Madeleine, och att hon snart kommer till rätta.

Jag har dagligen läst sky news och har blivit mycket berörd av hennes öde.

När jag såg bilden kom tårarna.
En lång flod.

Av alla bilder jag sett på flickan, är denna slående lik.....

http://news.sky.com/skynews/article/0,,91210-1285733,00.html

Allvar

Jag tror att det är allvar.
Jag måste lyssna på min kropp.
På allvar.

Men gör jag det?
Nääääää......

Min kropp säger mig att jag är extremt trött.
Fuktansvärt trött.
På morgonen längtar jag tills jag får gå och lägga mig.

Min kropp säger mig att jag Måste vila.
Jag är så trött.

Och varje morgon jag går upp tänker jag mig att idag ska jag ta det lugnt.
Det brukar jag tänka särskilt dagar då barnen är på dagis 5 timmar och jag faktiskt får 5 timmar alldeles för mig själv att bara göra Ingenting på.

Idag var en sådan dag.
Jag tänkte som vanligt ta det lugnt.
Kroppen säger mig att jag behöver det.
Barnen kom till dagis i tid, trots att jag försov mig lite.

Jag hann inte duscha innan, men tog mig istället bad då jag var ensam.
En timmes bad.
En timme i lugn och ro.
Jag kände att jag behövde det.
Och jag kände att jag nog ville fortsätta så.

Men, jag skulle bara försöka hinna med att ta bilen, ensam, till affär´n.
Storhandling.

Men så ringde svärmor och undrade om jag ville luncha med henne.
Ja, gärna.
Så jag sköt upp handlingen, vilket jag blev lite stressad över.
Sedan rusade jag efter bussen.

Vi åt gott och det var relativt avkopplande.
Sedan passade jag på att handla lite grejs på tygaffären.

Jag kom hem 20 minuter innan dagishämtning.
Passade på att stoppa i en tvätt i tvättmaskinen.
Sedan sökte jag jobb, på nätet.

Att söka jobb tar inte lång tid. Men jag letar kanske 5 ggr per dag efter något passande, och bara det är stressande. Det är stressande att behöva ett jobb. Nu!

Sedan sprang jag till dagis. Vi sprang hem.
Barnen installerades i bilen och vi åkte will W-näs.

Storhandlingen visade sig bli en halvkass storhandling.
Att vara ensam med två barn, den ena i trotsåldern och den andra troendes att hon är det, i en affär är stört omöjligt.  Men det gick. Lite svettigt dock. Och stressigt.

Så åkte vi hem med matvarorna. Barnen fick sitta i bilen.
Jag hängde tvätt, samtidigt som jag hängde ut genom fönstret för att göra diverse roande miner åt barnen.

Sedan for vi till svärmor.
Jag tänkte måla verandan.
Men det regnade.
Tillslut kände jag att vad katten har jag tagit mig tid att komma hit och måla för, om det inte går.
Så finns inget utomhus att måla, får man hitta nått inomhus.
Och det gjorde jag. Under tak, iallafall.
Jag målade insidan på verandan.
Blev fint, ska fortsätta i morgon.

Sedan på kvällen när vi åkte hem skulle jag till att göra pizza.
Men degen var utgången och jag orkade inte göra någon ny.
Så det blev gröt och mackor istället till kvällsmat.

Sedan skulle barnen badas.
Medan de gjorde det satt jag på toastolen och löste sudoku=)

Efter det nutramigen tittandes på Hot Rod Shop.

Vid 20tiden sov båda barnen och jag tänkte göra dem det samma.
Men så kom jag på att jag kunde sy gardiner.
Orkade bara med ett par (av tre), sedan var jag så trött att jag bara ville sova.

Men så märkte jag att brödet var slut, så det var bara att ställa sig och baka nya.
Sådana dära enkla som jäser under natten i kylen.

Och efter det kunde jag bara inte lämna disken.
Hatar att vakna på morgonen och se en massa måsten.
Så jag diskade, dammsög (jag vet, varning!), stoppade undan leksaker och donade.

Sedan tänkte jag gå å lägga mig. Men råkade hamna här.
Vid blogg och jobbsök....

***

I morgon ska jag ta det lugnt.
Barnen är inte på dagis så vi ska till biblioteket.
Sedan ska jag till svärmor och måla.
Men först ska barnen få lunch.

och sedan ska jag göra det, och det och det och så ska jag försöka hinna med det. Och det. Och det.
Kanske jag kan göra det och det också......

***

Men varför tar jag inte min kropp på allvar?
Varnings signaler måste tas på allvar!!!!
- Jag är trött. Trött!

Tror att det beror på att jag är så urless på att vara hemma.
Dagarna måste fördrivas på något sätt.
Och ju mer jag har att göra desto fortare går dagarna.

Så, arbetslös och sönderstressad mamma söker jobb.

Over and out

Godnatt.

några till

Har inget bättre för mig idag, och jag har heller inget bättre att skriva om

Så det blir en bra bra bra låt till

http://www.youtube.com/watch?v=T5Xl0Qry-hA&mode=related&search=

och en till och detta råkar vara en av mina bästa artiser.
Han sjunger inte bara jävligt bra, han är jävligt snygg oxå!
Av alla hans braiga låtar är denna min bästa.
Och nej, det är inte något jag vill göra. Och nej, jag tänker inte ens på nått av mina X.
Så få inte för er nått! ;)
Låten är däremot bra och faktiskt ganska kul!
http://www.youtube.com/watch?v=2qpBAsWYD9o&mode=related&search=
Men ja, jag sitter faktiskt här med ett fånigt leende och ser alldeles kär ut. Han är allt bra snygg och charmig och en entertainer på scen!
Dessutom ska jag och Carina på hans konsert!
- När nu det blir, vet inte hur många år vi väntat....

Coolt, jag hittade mig själv här; http://www.youtube.com/watch?v=q5gDG_vSvko&mode=related&search=


Ett piano http://www.youtube.com/watch?v=0dPS-EHl-FE
Hade tänkt lära mig denna och undrar nu vad katten man ska med noterna till?? ;)

Avslutar kvällens utubande med lite ögongodis och örongodis;-)
Märkligt, men jag fanns inte med på en enda bild... konstigt....
http://www.youtube.com/watch?v=0r_FgpDJ6tc

ganska tuff brud

http://www.youtube.com/watch?v=1P_8hh45qjM&NR=1


supper najjs!

Dagen i går var förträfflig!

Först lämnades dagisbarnen.

Sedan åkte jag hem en snabbis för att sedan ta bussen till IKEA.
Där handlade jag både ditten och datten till mamma.

Tiden gick alldeles för fort och jag insåg att jag måste rusa, hamnade på bussen som kryper fram.
Men hann lagomt innan dagisbarnen blev hemmabarn.

När vi kom hem stod kompisen K och väntade med sina barn F och T. Och innan jag nått dörren så vinkade kompisen H genom bilrutan med barnen E och M.

Vi stekte våfflor och efter det gick vi till lekparken.
Barnen har så himla kul i hop, och tur är så har mammorna det med!

Tyvärr gick tiden alldeles för fort och allahopa åkte hem.

Barnen vart sura, och aningens trötta men tur var så kom svärmor.

Helt plötsligt upptäckte jag att jag var på krogen=)
Ett par kompisar hade skivsläpp på krogen vi var på och det var himla kul att se.
Så köp skivan med thomas denver och band!

Farmorn sov över så inte nog med att jag fick en kväll på krogen, mitt arma huvud fick sovmorgon också!

Idag har jag och sonen varit och plockat hos mamma/mormor.
Hon flyttar snart och vi hjälpte till att ställa i orning litegranna.
Blir finfint!

***

skickar med en apbra låt

http://www.youtube.com/watch?v=3Oec8RuwVVs

Tänk om....

Tänk om någon som inte vill ha jobbet kan ta å säga upp sig.
Eller bättre upp.
Tänk om några, en hel drös, som tröttnat på att jobba skulle kunna ta å säga upp sig.

Tänk om någon kunde göra lite hyss.
Och se till att bli avskedad typ.
Bättre upp, tänk om några skulle kunna ta å göra det.
Bara lite.

*räcker ivrigt upp handen*
- Jag kan ta jobbet! Jag tar det!
HÖR DU DET VA, JAG TAR DET!!!!!!!!!!!
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG!

Aligadog

I natt drömde jag om en aligadog.
Det kan lika gärna ha varit en krokkodog.
Jag är inte så bra på arter.

Hur som helst, en aligadog/krokkodog är en blandning av krokodil (/aligator) och hund.

Så framifrån är den hur gullig som helst, ungefär lika söt som ica-hunden (den för typ 25 spänn).
Bakifrån ser den ut som en krokkis.
Munnen är full av farliga tänder.

Krokkodogen bet mig i fingret.
Men som tur var så såg jag att längst in fanns inga tänder.
Så jag gjorde som jag gör då man trensar (hur nu det stavas) en häst.
Längst in på en polle finns inga tänder, så man kan gott stoppa in sina fingrar där och bända upp.
Så gjorde jag med krokkodogen.

Men det var bara det att när jag lyckats bända upp käken på den så dök en riktig krokodil upp.
Ur gapet på krokkodogen.

Ja, för krokkodogen hade precis ätit upp en krokodil. Hel. Levande.
Och krokodilen, den riktigt levande, försökte rädda sig själv.
När den såg mitt finger passade den också på att nafsa lite.
Jag har tydligen goda fingrar.

Jag kved till, det gjorde ont.
Jag väckte mig själv, så högt kved jag.
Och resten av familjen, ryckte till de med.

Dumma krokkodog!

desperate housewife

Jag är så desperat efter en annan vardag att jag gör (nästan) vad som helst.

Till exempel har jag spenderat hela denna veckan hos svärmor slipandes och målandes på hennes veranda.
Jag är störtnöjd. Jag får göra nått annat, medan barnen roas av farmor.

Idag grundmålade jag. Det blir fint. Måste bara köpa mer färg. Och så måste jag ta bort ett gäng mikroorganismer. typ mögel.
Sedan slipade jag lite till. I regnet. Ja, för det regnade nämligen lagomt till att jag målat slut på burken.....

***

Fortfarande klurar jag på hur min vardag ska förändras. På vilket sätt. Liksom.
Hur långt är jag villig att gå. Typ.

Plan A verkar kanske för tuff.
Plan B ge dålig CSN peng.

Topp-planen är ändå att lyckas ragga tag i ett jobb.
Ett jobb jag vill ha, hos ett jobb som vill ha mig.
Med bra betalt gärna. Jag är shoppingsugen!

***

För den som inte vet det;

Att mata barn x6 tillfällen (= frukost, mellis, lunch,mellis, middag och kvällsmat) x 2 barn /dag.
Att sopa under bordet x 50/ dag
Att tvätta kläder varannan dag
Att byta ca 5 blöjor per dag. Per barn.
Att baka 4 limpor i veckan.
Att laga mat x 2 / dag
Att leka i lekparken
Att byta barnkläder
Att lugna skrikandes unge. x 2
Att ha bollibompasex (haha, den kom bara på skoj)
Att hämta och lämna barn på dagis
Att tömma i och tömma ur diskmaskinen x1/dag
Att sortera tvätt
Att städa
Att ....
Att.....
Att....

Etc etc etc

Ja, det är saker som inte är så där jätte kul att BARA göra ALLTID under 3 års tid.
Det finns saker som skulle kunna förgylla lite granna där emellan.

Att få blöt puss och en stor kram från barnen det förgyller allitid.
Men jag vill ha lite mer.

Dagen i går

Huuuu vad jag jobbade hårt i går!
Fram till lunch var jag och barnen här hemma. De styrde. Jag ställde.
Typ.

Efter lunchen (som E förövrigt ratade) gick vi till farmor.
Farmor tog med barnen till affären, medan jag slipade hennes veranda.
Farmor köpte kakor, dricka, godis - you name it!
Sonen blev alltså mätt ändå.

Jag slipade i några timmar, sen fick jag rusa hem för morbrorn skulle (återigen) komma över med en kärra.
Det var dags att flytta över mammas lass till hennes nya lägenhet.
Så jag bar och jag bar och jag bar.
Sedan åkte mannen med morbrorn för att packa upp alla grejjor.

Sedan konstaterade sonen att han var hungrig.
Jag, som ville statuera exempel, lät han äta resterna av sin mat han lämnat tidigare.
Han fick äta den kall.
Och han åt.

Jag kunde ha gjort ny mat, eller åtminstone värmt den. Men eftersom sonen mer och mer struntar i att äta (han har visserligen aldrig blivit erbjuden annan mat, eller annat gott typ frukt. trist bara att farmor bjussade gott under dagen. Fast bra också visserligen, annars hade han väl legat och tjurat utan sockerkick) så vill jag att han ska lära sig att äter man inte när maten är nylagad tillsammans med övriga familjen, får man äta maten kall och alldeles ensam. Jag hoppas han lär sig nått.
Sonen har alltid gått gå från bordet när han känner för det. Vi vill inte tvinga i honom det. Men baktanken med det är ju just det att det är inte så himla kul att äta kall mat, och utan sällskap blir det ännu tristare.
Undrar just om en treåring kopplar sådant.....?....?......
 
Då mannen kom hem sov redan dottern, och mamman tog bilen till affären för en storhandling.
Fy f*n vad gött att handla i lugn och ro!!!!!

***

Idag är jag dödens dödstrött.
Ändå gick jag å la mig 22.

Yeye, barnen är på dagis och idag har jag tänkt slappa en stund.

Sedan ska vi till farmor och jag ska fortsätta slipa, eller eventuellt måla.

dumma söndag!

På Lördagsförmiddagen åkte jag till svärmor och slipade.
Hennes veranda är i bristningsgränsen, och JAG hatar när färg flagnar.
Jag vet, jag är pedantisk. Och tydligen kan saker störa mig hos andra i så stor mån att jag själv måste åtgärda problemet.
Alltså stod jag och slipade bort färgflagor. Sedan ska jag åka dit i veckan och olja in allt. Och sedan ska jag måla vitfärg. Dessvärre så har en del brädor redan ruttnat, och måste bytas ut. Jag hade gärna sett att hela verandan rivits.... men.... Vi börjar i denna ändan. Mannen får såga och spika och byta ut ruttet. Jag nöjer mig med att slipa och måla.

I går eftermiddag hade vi ett par kompisar på besök. Jätte roligt. Sonen och deras son lekte hela dagen, lugnt och stilla.
Fram tills kvällen kom, då vaknade odjuren i dem;-)

Vi fikade på äppelkaka och chokladkaka, vi åt sushi (eller susi som sonen benämner sin älsklingsrätt), vi åt godis och chips. Vi drack.
Cola.

Egentligen hade vi bokat barnvakt, vilket jag såg fram emot något grymt. Att få gå ut och partaja utan barn!
Men så dök kompisarna upp, senare än tänkt. De hade ingen ork att gå ut, beroende på en snart sprickfärdig mage på mamman, så istället för att skicka hem dem valde vi att skicka hem barnvakten.
Barnvakten kanske kan ställa upp nästa helg istället? Pleeeeeeaaaasssseeeee?!?!?!?!

Vi hade dundermysigt hela kvällen, och jag är nöjd att jag slapp köra bil hem.
Vi var ju redan hemma=)

***

Idag bjöd svärmor på lunch på stan.
Allt var stängt. Åtminstone alla höjdar-restauranger....
Men lasagnen vi åt gick ned, med lätthet.

Sedan åkte jag och dottern till mamma.
Mamma verkade lite nere idag. Eller trött. Troligtvis trött.
Hon sade att det tog på orken att åka till IKEA i fredags. Hon orkar inte så mycket....

***

Inlägget avslutas med DUMMA SÖNDAG!
Fast måndagar är nog värst...

14 sept och fredagsmys

Ibland blir jag bara så trött!!!!!

Morbror ringde idag och berättade att han tänkte komma och hämta mammas grejjor idag kl 16.

Framförhållning.

Att jag hade andra planer var ingen som brydde sig om.

Kl 16 fanns ingen morbror här.
Och inte 17 heller.
Inte heller 18.
Strax innan 19 fick jag tag på mamma som glatt berättade att han inte kommer idag för hon hade inte fått nyckeln till sin nya lgh.
Nehepp, svarade jag och berättade att jag faktiskt suttit och väntat sedan 16.

Hon säger då att de snart handlat färdigt på Ikea och kommer förbi sedan.
Men sedan har nog varit för länge sen och inte har de kommit...

GAAAAAAAAH!

Jag kan liksom inte klandra mamma heller, hon har ändå fått en hjärnskada och... ja ni förstår...
Men det var andra inblandade och de har väll kvar en och annan cell som behövs för att tänka framåt.

Lite sur är jag allt.
Är inte mitt liv viktigare än att låta mig sitta och vänta???
Jag lurade hem mannen tidigare från jobbet. Något han inte gärna gör, men idag lyckades han gå så han var hemma 16. Pinsamt för min del...

***

Idag har jag haft en underbar dag (om man bortser från viss väntetid från släkten).
Har haft huset fullt i nära och kära.

Barnen var så nöjda och sonen talade vid läggdags om att "jag är så glad i M. Ellot äksaj M!"

***

I går pysslade jag med huset då barnen var på dagis.
Jag sopade och sopade och sopade.
Sedan oljade jag in alla trädetaljer på huset. Blev riktigt bra och på vissa ställen sade det "slörp", så det var nog ett tag sedan de fick påfyllning. Måste nog göra om det en gång till innan vintern, åtminstone på sina ställen.

Jag är alldeles säker på att jag gjorde nått mer. Kan bara inte komma på vad... Men det tog tid iallafall! =)

***

Idag har jag bakat.

Först bakade jag limpor inför morgondagen.
Första halvtimmen på deras första jäsning började jag baka bullar.
Bulldegen var färdig för jäsning då limporna skulle in i ugnen.
Och då limporna var färdiga i ugnen var bullarna färdiga att bakas, och då stoppade
jag in en chokladkaka (som bara blev bränd och eländig) i ugnen som var färdig då det var bullarnas tid att gräddas.

Under jäsning hann jag med att maila, läsa aftonbladet, söka jobb, diska, hänga tvätt och göra mat.
Imponerad?
Haha, jag med, ända tills det blev så grötigt i huvet att allt blev dumt.
Maten blev bränd.
Bullarna blev brända på toppen och kladdiga inuti. Chokladkakan blev bränd redan då chokladen smältes i ett icke-vattenbad. Limpan blev lite väl gräddad. OCh köket, ja det är en historia för sig....

Sedan hämtade jag barnen och vi bakade chokladbollar. Strax därpå började kompisar knacka på dörren och vi blev fler och fler.
underbart!

och nästan lika underbart att det inte blev något flyttlass. Jag ville ha mina kompisar i fred idag=)
Hade däremot uppskattat lite framförhållning, genom att;
A- ringa i god tid och kolla om det funkar för mig för flytt
B - ringa (så fort det är bestämt) och avboka

yeye man kan väll inte få allt....

vacker...

http://www.youtube.com/watch?v=C1Pu8hET2yo&NR=1

yes!

Idag ringde min läkare/en av mina läkare.

Helt underbart, nu ska han skicka remisser till två andra avdelningar på sjukhuset.

Jag är frisk som en nötkärna egentligen, och läkarna kommer säkerligen hitta lika lite fel på mig nu som förr. Friskare människa hittar man sällan=)
MEN. Jag har problem med både ditten och datten.

Vi har det där med vikten till exempel. Den läkaren väntar jag fortfarande på samtal från. Vi har diskuterat olika orsaker till mina magproblem. Han vill skicka mig till örebro för att svälja kamerapiller. Jag själv känner att det är lite väl dyrt (för landstinget) eftersom jag tror problemet är enklare än så. Att jag inte tål viss mat (troligtvis mjölk eller gluten) eller att jag har gallproblem. Jag tycker att det smidigaste är att kolla detta först.

Sedan har vi det där andra som läkaren skickar mig på remiss för nu.
Jag har ont i HELA kroppen!
Då jag rör mig får jag ont i alla rörliga leder jag har. Höfter. Axlar. Knän. Rubbet.
Jag ska få gå till reumatologen för att kolla vad det är. Det var ett år sedan jag sökte så det är ju inget tillfälligt direkt.
Då jag inte rör mig får jag istället ont i skelettet. Det är som myrkryp eller...stickningar.... eller domningar. Vet inte hur jag ska förklara med det gör förbannat ont. Första gången jag kände av det var då jag väntade sonen. Vi kollade då njurfunktionen vilken såg bra ut. Andra gången jag fick det var då jag väntade dottern, inte heller då visade njurarna något. Däremot har jag inte blivit av med problemet och det är riktigt jobbigt.
Vi ska dessutom se så att min lilla skolios inte kan vara boven i dramat....

Sen har vi det där tredje. Det har jag inte lust att gå in på. Men det har lite att göra med tumören jag hade i hypofysen för några år sedan. Ja, jag är friskförklarad sedan någon månad tillbaka, tumören har dragit sig tillbaka. Men, den kanske gav bieffekter. hrm....

Hur som helst.Jag är helt frisk!=)
(nös lite förut, men inget värre än så)

***

Jag hade ett litet gräl med dottern förut. Hon gjorde något hon inte fick göra (rev sönder några sidor ur pappas bok).
Sonen, som gärna vill vara lite polis, visade att han stod på mammans sida.
Han skrek med mörk och arg röst; "Dumma mimmi! Inte söndej pappas bok! Då bli teeeeeen aaaaaaaaaaaaj!"

Ja du, sonen, jag undrar just varför Sten blir arg om mimmi har sönder sin pappas bok????

mmmm najs

Min favvolåt just nu (tillsammans med hennes LA song)

http://www.youtube.com/watch?v=gHWYW6Tw67A

j**la sopa!

Jag har spenderat två dagar med att sopa.
Jag har blåsor i händerna, och den j**la sopkvasten är bruten mitt i tu så jag går omkring kutryggig.

Anledningen till min sopiga vardag är att (kors i taket) stenläggningen närmar sig färdig.
Ja, ganska mycket återstår. Och det sista dröjer, eftersom stenläggaren är upptagen igen(!).

Hur som helst, eftersom inte stenläggaren gör jobbet, gör jag det åt honom.

Så nu har jag alltså i två dagar sopat stenmjöl mellan springorna på det som faktiskt är färdigt.
Det blir jätte fint!

Det jobbiga med stenmjöls-sopande är att det man tidigare sopat dit har en tendens att sjunka undan ganska fort och under en ganska lång period.

Vi måste vattna, för att hjälpa till med sjunkandet.
Så idag tar jag tacksamt emot regnet. Gratis vatten.

oh, how lovely to see you again!

Idag hade vi besök av engelsmän - eller kvinnor som de faktiskt råkar vara.

Svärmors granne hemma i england är på besök och har tagit med sig sin syster och mamma (80år gammal!).
Jätte kul!

Grannen, också kallad Annie, är en person som man snabbt lär sig gilla. Helt underbar, likaså hennes familj och syskon och mamma.
I somras spenderade vi rätt mycket tid med dem, då vi var i england. Att de nu är här är riktigt roligt!

De pratar redan om att komma till vintern, och ta med hela familjen - Nick, Kelly, Zoe och Ross.

Jag bjöd på mat och vi hade en underbar eftermiddag. Min pappa kom över en stund också, men han kände sig lite blyg då han inte riktigt kan språket.

Men kort kan man säga att "oh lovely", "please", "thank you", "oh dear oh dear" är några fraser som flitigt används. Man kommer långt med det.

Våra barn har ännu inte börjat med engelska på dagis. Däremot försöker vi prata en del här hemma och då särskilt med farmor. Sonen deklarerar gärna "a lol u".

Han fick en bok av damerna då de kom. Den talade han genast om att han inte tyckte om. Han tyckte så illa om den att han kastade den i soporna. Framför damernas förvånade min. Haha. Men det sista han sade var faktiskt "baaaaaajs! A lol U!

Han sjöng lite för dem också:
"bjönen sove, bjönen sove i sitt luna booooo. Han ä inte faaaaaali, baja man ä faaaaaali. Men kan docka men kan docka honom aldiiiii tooooooooooo!"
Damerna var mäkta imponerade!

Älska

I november, och några månader fram, var jag alldeles salig över min kära tvättstuga.
Jag hade en egen (ja, man kan faktiskt säga att den är bara min).

Men sen avtog känslan.
Lika mycket som innan tyckte jag om att gå dit och vika tvätt eller stoppa in lite tvätt i maskinen.
Jag vet, sjukt.
Men känslan av "min egna tvättstuga" blev lika grå och trist som tvättstugan faktiskt var.

Så, om jag inte minns fel, började jag måla två väggar med spärrgrund typ i mars-april.
Men så råkade jag tröttna på det med.

Tvättstuge-effekten var ett faktum.
Trist.

Men så nu i måndags fick jag för mig att måla taket.
Och i tisdags fick jag för mig att handla färg.
Jag målade första lagret på stört, och andra lagret dagen efter.
I torsdags handlade vi färg till fondväggen. Och samma dag målade jag första lagret,
och morgonen efter målade jag andra lagret.

Direkt efter det tog jag bussen till IKEA.
Och jag hade lyckan att få handla lite!

Jag köpte en matta, som matchar väggarna.
Jag köpte en tvättkorg.
Jag köpte två lampor till taket. Billigaste möjliga, 39 kr stycket.
Sen råkade jag kanske köpa lite till, men det är inget jag vill nämna här.....

Iallafall, jag kom hem vid 12 och hade då 2 timmar på mig innan barnen skulle hämtas.
Jag tog bort skydds-pappen. Jag dammsög. Jag skurade golv. Jag pysslade. Jag påtade.

Och nu är jag kär igen!

Ooooooh, det blev så fint så fint!
Ibland måste jag bara gå in där. Utan anledning.
Precis som det var i november och några månader fram. När vi precis flyttat hit.

I love my tvättstuga!

candle in the wind

Your candle burned out long before your legend ever will.

Jag kan inte förstå att denna dag fortsätter att hitta hit, år efter år.
Jag hade helst önskat att den inte existerade.
Och aldrig ens funnits.

6 september 1997 skedde en fruktansvärd olycka, som berövade oss den finaste.
Jag hade aldrig varit så förälskad förr. Första riktiga...

Det är 10 år sedan. Idag.

Jag minns hur kär jag var.
Jag minns hur jag skrek och grät natten igenom då han dog.
Jag minns hur svart allt blev. Länge.
Det är mycket jag minns, och särskilt känslan. Den glömmer jag aldrig.
Därför är denna dag svår än idag. Jag minns.

Då förlorade jag något mycket kärt!
Idag vill jag minnas. Han var speciell.

Jag minns hur hans rum såg ut.
Jag minns hur han såg ut på kort.
Jag minns att jag gillade hans röst.
Jag minns att han var enastående snäll mot Alla.
Men jag kan katten inte komma i håg hur han såg ut!!!!
Fan.

Egentligen vill jag sitta vid hans grav en stund idag.
Men jag tar mig inte dit.
Istället har jag tänt ett ljus. Och så tänker jag.
Jag tänker 10 år!

Och så tänker jag "tänk om den 6 september aldrig funnnits...:"
Men oftast så önskar jag att han inte åkt i den förbannade bilen!!!!

Your candle burned out long before your legend ever will.

slut

Sådär.
Nu är dockhus-såpan slut.

Det blev ingen grand-finale

Låt säga så här; jag blev en av tre.....

Jag är jäkligt ledsen, på ett sätt. Jag behöver ett jobb!
Men jag hann faktiskt tröttna. Tappa sugen allt eftersom de velade på.
Raka rör!

Nu funderar jag på vad jag ska till här näst.
Plugga eller gå på det dära mötet jag snackat om tidigare.
Fortsätta söka eller hitta nått annat spår.

Gaaaaah

Hade tänkt ta lite kritik med honom i telefonen. Fråga vad jag slant på.
Och sedan berätta att de skött sina intervjuer bra. MEN att det är farligt att dra ut så på tiden.
Den delen skötte de inte bra.

När jag tänker efter gjorde de nog helt rätt val!
Det är deras förlust dock, inte min.
De valde helt rätt personer eftersom jag känner att jag kan så mkt mer än att ta emot bokningar.
Nä.
Inte sörja här, var glad!
(dock hade jag blivit gladare om jag fått en lön varje månad....)

Final?

Jag väntar på finalen i min dockhus-såpa.
Den var väntad idag.
Men idag verkar näst intill slut.
I varje fall arbetsdagen....

Gaaaaaaah

Faktiskt så har jag börjat tröttna lite på jobbet. På väntan.
Som arbetsgivare måste man vara kvick då man anställer, så att deras intressenter inte hinner tappa intresset.
Jag börjar tappa det nu...
Fast får jag jobbet blir jag nog världens gladaste iallafall!!

Jag har varit på tre intervjuer. Det skulle ha räckt med en.
Men å andra sidan, hade det räckt med en så hade jag säkerligen inte kommit så här långt.
Jag är en av fem.
Eller så är jag i nuläget en av fyra.
Eller en av tre, om man uttrycker det så.
Vem vet.

Magkatarr har en tendens att inte bli bättre i dagar som dessa....

Dockhus-såpa

Dockhus såpan "Hunney söker jobb" fortsätter.

Idag var jag på min tredje intervju på samma arbetsplats!

Fick 10 minuter att marknadsföra mig själv på och det lyckades jag bra med.
Det första jag sade var "du frågade i går om varför du ska anställa mig. Svaret är enkelt; Du kommer inte att ångra dig! När man söker ett jobb letar man efter två kategorier. Ena kategorin är ett jobb man har erfarenhet av på ett eller annat sätt. Anställning eller utbildning. Den andra kategorin är ett jobb som verkar roligt. Hittar man ett jobb som består av de båda kategorierna får man en rejäl bonus. Detta jobb anser jag vara en bonus! Ett jobb som man har erfarenhet av lyckas man i regel bra inom. Ett jobb som man tycker är roligt lyckas man oftast också bra inom. Så därför ser jag bara en väg om man lyckas få ett jobb som man både har erfarenhet av och ett jobb som är roligt. Jag är alldeles säker på att jag skulle göra ett mycket bra jobb hos er, och jag skulle tycka att det var roligt att gå hit på morgonen!"

Sedan kom lite följdfrågor som jag nog fick till det rätt bra inom också.
Men så är det så att det står mellan mig och 4 andra.
jag har 20 % chans att få ett jobb! Och 20 % chans att få det andra=)
- de söker två! En hundraprocentare och en 80 procentare.

Hoppas Hoppas Hoppas!

dä rullar dä rullar dä rullar

Det verkar som min nya cv inte bara fått sig en make-over, utan även blivit textmässigt förbättrad.
Idag var jag på min 4 intervju på 10 dgr, två nya företag har ringt mig på en vecka, jag ska komma på en intervju till inom snar framtid och jag ska på min tredje intervju på samma företag inom kort.

Idag var jag på nya varuhuset i stan. Under två timmar blev jag och 15 andra grillade.
Tyckte ändå att det gick hyfsat.
Jag strävar efter att få in en fot där, men jag gråter inga floder om jag inte får jobbet. Det är extrapersonal som de sökert, timvikarier. Jag vill och måste få fulltid. Skulle jag få jobb där, så skulle jag behöva ett fulltidare eller deltidare vid sidan av. Orkar man det om man har två barn också??

Idag ringde företaget jag varit på 2 intervjuer hos.
De vill att jag kommer in en dag denna veckan och då får jag 10 minuter på mig att berätta varför jag ska få jobbet.
Troligtvis står det alltså mellan mig och någon annan. Eftersom jag är så nära och eftersom jag så gärna vill ha jobbet tror jag mig inte få det. Katten att trilla av nu....

yeye det spörrs.
Men det är iallafall kul att mitt Cv kommer någon vart =)

hits