På sjukan

I går hade jag fixat att få sluta tidigare, pga vårruset.
Perrfa!

Men på morgonen hade jag så ont i mina lungor att jag ringde sjukvårdsupplysningen som sade "vore jag du skulle jag åka till vårdcentralen nu på direkten".

Men jag är ju jag, och ville jobba först. Första kassör som jag ändå var. Känns dumt att sjukanmäla sig då....
Men eftersom jag fått sluta 15 istället för 19, för vårrusets skull, så fick jag skjuts in till gripen.
Tänkte att jag skulle få nått luftrörsvidgande så att jag kunde delta på ruset.

Men väl där bestämde läkaren att jag skulle till akuten. Han skulle fixa taxi så jag kom dit på direkten.
Men nej, se det ville inte jag.
Mannen fick hämta mig istället.

Han skjutsade in mig och jag fick komma in direkt! Aldrig varit med om maken...

Tog lite blodprover, fick gå på lungröntgen. Valde att sitta ute i väntrummet, eftersom säkert andra hade viktigare sjukor och behövde egna rum.

Men så fick jag iallafall ett rum, och där bestämdes att jag skulle in på lungröntgen igen!
Vill du rullas dit i sängen, frågade sköterskan?
Nej svarade jag. Jag vill gå.
Vill du åka rullstol dit då?
Nej, svarade jag. Jag vill verkligen gå!
ja, men se det får du inte! Du ska ligga i sängen!

hoppsan tänkte jag. Och röntgenkillen fullbordade min första tanke "är det allvarligt?"
- Jag kan gå! sade jag.
- Ja, svarade han, det såg jag väll!

Jag blev faktiskt lite rädd då....
Låg med ekg rätt länge.

Men så tillslut kom sköterskan in och sade att det verkar vara en inflammation på lederna i lungorna.
Det var ju skönt, det räcker med starkare antiinflammatoriska smärtlindringspiller.
Men å andra sidan, var sköterskan orolig över alla inflammationer jag dragit på mig sista åren. Knäleder, handleder etc.
Svullnader här och var.
Så nu ska väll det utredas igen, så jag inte har någon ledsjukdom. För inflammation på lunglederna var ganska ovanligt menade sköterskan på....

Yeye, jag fick några piller med mig hem och kunde kors i taket sova ganska gott.
Däremot kom jag inte hem förrän alla brudar redan sprungit i mål.
Vårruset får bli en annan gång....

***

Idag har jag varit ledig, likaså i morgon. Känns redan bättre i lungorna. Dunderpiller!

Gjorde såååååå jäkla god mat förut!
kyckling, kokosmjölk, grön currypasta, kycklingfond och färska grönsaker. Serverades till yasminris.
Riktigt jäkla gott alltså!!!!

Kommentarer:
Postat av: Guar

men det där med inflammation lät väl inte så bra? hoppas att du blir bra fort damen och ta hand om dig!.. och på vårruset vill man ju bara åt maten i alla fall ;) puss


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits