Möhippa!

I går hade vi möhippa för min finaste Malin!

Hon vaknade på morgonen och sade att hon skulle ta en promenad.
Visst sade hennes blivande man, tar du vanliga svängen á 40 minuter eller?
japp, svarade malin, och killen sade att då är frukosten klar när hon är hemma.

Så tänkte hon att "då blir det ingen möhippa idag då".

Sen så kom hon hem och skulle ta första tuggan på frukostmackan när en Mc parkerar utanför.
Det var bara för henne att pallra sig ut på en åktur.

Väl hemma så var möhippan slut.
Trodde hon.

En stund senare så fick hon gå ut och hämta brev med beskrivningar på vad som skulle tas med. badkläder etc.
Och strax därefter kommer skjutsen.
De två som hämtade henne sade att det varit så svårt att samordna alla malins vänner, så hon skulle inte bli ledsen över att de bara blev de tre under dagen.
Ingen fara, tyckte malin.

Så de åkte och åkte och åkte och hamnade tillslut på alstrums gård.
Där mötte 15 tjejer upp en förvånad malin!

De som ville red islandshästar. Dock inte jag. Har sådan ischias att jag inte grejjar det. Dessutom känner jag mig lite skraj för de små raringarna.
Malin var dock i sjunde himlen och hoppade runt som värsta söta barnet.

Efter ridturen hade vi bråttom mot nobelplan.
Där placerades malin i rondellen med skylten "blivande brud. Tuta så dricker jag".
Och så hon fick dricka!!!

Därefter gick vi till vedugnspizzerian där Malin fick baka sin egen pizza.
Vi skålade och hade riktigt trevligt!

Sedan bar det av till Radio Rix, där vi skulle spela in en låt.
Take me to your heaven. Malin fick sjunga solosången, a charlotte. Och vi andra fick köra.
Blev riktigt bra, framför allt var det en rolig grej!

Strax efter sången vandrade vi över till Drott och relaxade i bubbelpool i två timmar, drickandes vin och annat härligt gott.

Efter dusch så väntade taxi som tog oss hem till mig.
Vi lagade mat medans Malin blev sminkad av en kille som kom från nått beautycenter.
Hon blev skitsnygg! - vilket hon ju alltid är såklart!

Men där och då hände något med stackars mej....
Jag fick migrän utan dess like. Gick och lade mig, kräktes och sov.
Alkohol eller inte - jag var rejält jävla dålig!
Så partyt fortgick, det hördes att de hade det kul. Timmarna gick men jag blev inte bättre.
Tillslut fick jag säga mig själv "slappna av hunney, de har det jätte kul där nere - du behöver inte pressa dig själv". Först då somnade jag och vid halv 1 kände jag att jag behövde göra ett försök att gå upp. Då var malin och tre andra kvar, men de gick inom en halvtimme. Så då fick jag somna om.

Njöt av att få somna i ett ensamt hus!
Barnen var hos farmorn och framåt småtimmarna kom min man hem. Han tyckte så synd om huvudet mitt att han helt enkelt lämnade barnen hos farmorn och gjorde mig sällskap.

Dock innebar ju det hämtning av barn på morgonkvisten.... Men jag fick vakna till i lugn och ro. Gött!

Däremot var det ingen höjdare att jobba idag.
Hade tänk sjukskriva mig, men eftersom det var personalfest igår misstänkte jag att sjukskrivningar inte varit någon höjdare....

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits