älskade sonen!

Ååååh vad min fyraårige son är alldeles helt underbar!!!!

Vi åkte till b-vik idag. Han ville hemskt gärna ha en glass, men jag sade att jag inte hade pengar. Var egentligen inte alls sugen, det var lite för kallt.

Då sade han "denna glassen (pucko, min favvo) vill du ha va? Jag köper den åt dig".
Å så valde han en till sig själv, gick till kassan. Fick lite hjälp med pengarna ur sin plånbok, blev lite besviken att han inte fick någon sedel tillbaka - bara mynt.

Som sagt, jag ville egentligen ingen glass ha, men kände att han skulle få äran att bjuda. Samtidigt lära sig lite med pengars värde.
Jag tackade honom säkert en miljon gånger.
"det är okej mamma, bara vi inte visar mindy. Hon blir så ledsen då".

I bilen sade han "hoppas inte mindy är på nedervåningen".
Varför då då? undrade jag.
Jo, för då kommer hon säkert se att jag har choklad runt munnen".

När vi kom innanför dörren sprang han in på toaletten och tvättade sig om munnen.
Han ville inte göra mindy avundsjuk.

Min underbarste finaste son!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits