Bizzy!

Jag har haft fullt upp den senaste tiden!
Så där fullt upp att jag snart måste stanna till och andas!

I lördags var jag bröllopsfotograf, från 8 på morgonen till 2 på natten.
Dagen därpå steg jag upp vid nio och påbörjade redigeringen av de 1400 bilderna. Bantade ner dem till 800 och alla de ska gå minst ett varv i photoshop. Inte för att de är dåliga, utan för att jag vill leverera det bästa!
Sedan käkade vi lite mat och strax innan 14 åkte vi till jobbet där jag var driftsledare till 18. Fick skjuts hem och därefter tog jag bilen till nästa fotojobb som var plåtning av ett cd-omslag. Det jobbet skulle vara "litet", men han ringer minst en gång per dag och tjatar.... Gaaaaah, har så mycket att göra!

Så var jag ledig måndag och tisdag. På måndagen ville jag njuta av sommarvärmen. Så jag och barnen var ute mest hela dagen, varpå redigeringen fick vänta tills kvällningen....
Ena stunden var mina barn plus sonens kompis hos grannen, andra stunden var grannbarnen, mina barn och kompisen här. Det var som allra trevligast då de var hos grannen måste jag säga. Då hann jag bådde bygga lite bränna och påta i rabatterna!

Så kom tisdagen och vi for till mamma. Hon hade tid med oss i tjugominuter, så det blev en snabbvisit.
Därpå åkte vi till de nygiftga och väl hemma igen började jag redigera omslaget till albumet. Skickade iväg tio bilder och han ringde upp och verkade nöjd. Men han ville ha mer, så det var bara att redigera lite mer bilder....

Började jobba 8 i morse, gav mig 17.30, kom hem och fixade maten och sedan dess har jag jobbat vidare med fotona.
Klockan är halv 11 och jag ska upp tidigt i morgon, men jag måste få vara själv en stund i lugn o to och då sitter jag här och slösurfar....

I möra är jag bemanningsplanerare igen, slutar fem. Ska försöka hinna hem o jobba med mer bilder då.
Har redan redigerat 200 bröllopsbilder.

På fredag jobbar jag hela dagen.
På lördag kommer troligtvis en gammal kompis från gymnasiet hit.
Och på Söndag åker jag till sthlm för kurs på kurvan. Två hotell nätter, och det är det jag ser mest fram emot!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits