Fyra!

Grattis till Filip, guldkillen, som idag fyller 4 år!
Hoppas han fått en underbar dag med massa tårta och fina paket =)

***

Har haft en strålande dag idag.
Påbörjade storstädning inomhus, men insåg när jag kisade med ögonen att utomhus är bättre.

Så barnen fick springa fritt emellan vår tomt och grannarnas. De har lekt både inne och ute hela dagen med de tre syskonen mitt emot.

Själv har jag alltså haft en lugn och skön dag i mitt tempo!

Jag har måla utemöbler. Igen.

Jag har städat bilen.

Jag har rensat i häcken och krattat.

Lagade kålpudding så hela familjen pruttade ljudligt efteråt! ;-)

Solat.

Handlat.

Njutit.

Nu väntar jag bara på att mannen ska komma hem från sthlm. Barnen hann somna ifrån honom.
Av någon sjuk anledning somnade de båda framför soffan innan SJU!!!!!
Herreguuuuuuuuuud!
Så, nu har jag en sån där underbar natt framför mig tippar jag. Då både är pigga och alerta.....
Jätte kul....

Det blev ingen direkt storstädning inomhus.Finns roligare saker att göra.
Drog med dammsugaren några varv bara. Slängde in en tvätt.

Men det roligaste är nog vattnet.
Jag kan längta efter att få koka nått. Eller att få diska nått. Eller att få dricka kranvatten. Eller att få....
Sjuk, jag vet. Men jag har inte haft rinnande vatten i köket sedan aug förra året. Och när vi fick det i förrgår var lyckan total!
Ibland går jag bara förbi kranen för att få tippa lite på den, se hur det sprutar. Varmt. Kallt. you name it, we got it!

Kommentarer:
Postat av: Helena

Tänk att så lite kan göra en så glad...



Eller, rinnande vatten är inte så lite.

Helt sjukt vad lyxigt det är egentligen?



Kram och pöss


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits