:,(

Jag vart lite sur över att mannen bjöd in en massa folk på fest utan att checka läget med mig först.
Men, jaja, det blir säkert kul, tänkte jag.

Men så när jag var på jobbet fick jag telesamtal om att jag måste till akuten för mamma är där.
Jag blev helt likblek och alldeles chockad. En kollega sade "du ser inte allt för bra ut" och jag sade "näe, jag tror jag måste gå. mamma är på akuten...." och utan nått mer skickade hon hem mig. Tack!
Jag var visserligen D-ledare så vi behövde ju inte få in ngn ny i kassan, men ändå!

Hur som, jag börjar störtgrina, mannen får hämta mig. Väl på akuten torkar jag tårarna och studsar in till mamma som om ingenting hänt.

Hon har nog fått en ny stroke.
Först visste hon varken att hon hade barn eller barnbarn. Hon trodde hon bor i hop med min far i f-haga. hon rabblade telefonnummer som aldrig förr, bla hennes o pappas allra första nummer.

När jag kom dit hade minnet återvänt någotsånär.
Men hon frågade samma saker hundra gånger.

Nu på morgonen ringde jag min bror, som genast fixade barnvakt. Han kommer hit!
Och telefonen ringer varm och jag försöker verka stark.

Fy fan för detta!
Mamma har varit med om tillräckligt!

Kommentarer:
Postat av: Helena

Älskade du... Mina tankar är hos dig... Hör av dig om det finns minsta lilla jag kan hjälpa dig med!

Hundra miljoners kramar till dig och din mamma!

Postat av: Lisa

Tror du vet att vi gärna hjälper till med det som behövs. Bara att ringa. Och vill du att vi ringer och frågar istället så blinka lite här bara!



Massa kramar!

2009-04-25 @ 14:35:20
Postat av: Kattis

Vännen, tänker också på er!

Många kramar

2009-04-26 @ 08:24:19
Postat av: Moe

Fy så ledsamt, finns inget värre än när en närstående råkar illa ut. Tänker på dig darlingen <3 många pussar o kramar

2009-04-26 @ 16:08:26
URL: http://guar.blogg.se/

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits