<3 kärlek <3

Idag är en sån dag då jag är riktigt stolt över mina prestationer ute i trädgården.
= jag är ingen trädgårdsmänniska och har inga gröna fingrar!

Men, efter storhandlingen åt vi ute på altanen, och fick sådan lust att bara vara ute och pyssla.
Så sagt och gjort, då dottern somnat så började jag och Elliot att rafsa löv. Vi låter höstlöven ligga i "rabatterna" under vintern och tar dem - till grannens förtret - först till våren. Så vi har fått bort det mesta.

Efter det så hoppade vi lite i studsmattan.

Sedan började jag rengöra alla utemöblerna och alla trädetaljer på kåken. Ska försöka olja in allt i morgon.

Efter det tvättade jag alla fönster på nedervåningen/utsidan.

Märkligt, jag trodde listan skulle bli lång på grejer vi faktiskt gjorde....
Kanske tänkte jag göra det mesta, men bara inte kom till kritan.

Yeye. Grannen har fått blommor i sin trädgård. I min blommar det typ aldrig. Dessutom ser alla våra träd halvdöda ut.
Önskar jag hade nån älsklig person som sade "jag bara älskar att syssla i trädgårdar, kan inte jag få hålla på i er? snääääääääääälla!!!!"
Tyvärr har vi ju en mupp som redan vill det, men han är inte välkommen.
På grund av mupperiet.

***

När vi kom in vaknade Mindy. hon är lite halvkrasslig så jag lät henne sova ut länge.

Hon får sin lunch inomhus.
Hon vänder sig till mig och säger "mamma, jag älskar dig!".
Elliot frågar då "men älskar du inte mig då, mindy?"
- jo, svarar hon.
- Men är du kär i mig? frågar Elliot.
- Nej, säger mindy.
- jo, lite iallafall. säger Elliot. Lite kär i mig är du väll ändå?
- ja, okej då, svarar mindy.
- Hrm.... jaha... öh, okej, då.... men nu vet jag faktiskt inte hur jag ska svara....jag kan ju inte vara kär i dig, mindy.... men... du är ju kär i mig, så..... tack då.

HAHAA

***

Han är så söt min lilla omtänksamma fyraåring!
Här om dagen fick han en klubba på pizzerian.
Han tackade så mycket för den. Tänkte en stund och sade sedan:
" men hörrni pizzagrabbar, kan jag inte få en till min mindy också?"
- och det fick han! =)

Och idag när jag handlade. Så bad han om ett visst bröd.
Han ville betala själv och gav mig sin blänkande fina enkrona. =)
Pengarna vi skulle få tillbaka kunde jag köpa mig nått fint för!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits